מחקר: חצי מציוצי טוויטר מגיעים רק מ-20 אלף משתמשים

טוויטר היא אחת מאבני-היסוד של עידן הרשתות החברתיות בשנים האחרונות, אך מסתבר כי רק חלק קטן מאוד מהמשתמשים בה הופך אותה לפעילה באמת

רק לפני חודש פרסם מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטלו, נתונים רשמיים אודות היקף השימוש ברשת המיקרו-בלוגינג המפורסמת: למעלה מ-100 מיליון משתמשים פעילים הגולשים לפחות פעם אחת בחודש, כאשר מחצית מהם מבקרים בטוויטר מדי יום. הנתון היותר מעניין שפרסמה טוויטר עוד בחודש יוני השנה היה כי בטוויטר נשלחים למעלה מ-200 מיליון ציוצים ביום.

ללא ספק נתונים מרשימים. אולם, מחקר חדש שנעשה על-ידי מחלקת המחקר של יאהו, Yahoo Research, מגלה כי כשבוחנים את ספקי התוכן העיקריים בטוויטר (בלוגרים מובילים, סלבריטאים, גופי חדשות וכדומה) לעומת משתמשים רגילים - כ-50% מהציוצים בטוויטר מופקים בסך הכל מ-20 אלף משתמשים, הנקראים במחקר Elite Users.

על-פי המחקר, שאר הגולשים והמשתמשים בטוויטר בסך-הכול עושים 'ריטוויט' (Retweet) לציוצים של גולשים אחריהם הם עוקבים.

המחקר של יאהו מציין כי אותם 20 אלף משתמשים פעילים בטוויטר מהווים בסך הכל 0.05% מהאוכלוסיה הכללית של רשת המיקרו-בלוגינג הזו, ומתוכם גופי המדיה (ערוצי חדשות וכדומה) הם אלו שמייצרים את מרבית התוכן. באופן טבעי צייצנים סלבריטאים הם המשתמשים עם הכי הרבה עוקבים.

"היא (טוויטר) נשלטת לחלוטין על-ידי קבוצת האליטה הזו של גופי מדיה, סלבריטאים ובלוגרים", אומר דאנקן וואטס, אחד החוקרים, לבלוג הטכנולוגיה TheNextWeb. "זהו מספר קטן של משתמשים שהם סופר מקושרים, ומצד שני יש את כל השאר שרק נותנים להם תשומת לב".

ממצא מעניין נוסף שעולה מהמחקר הוא הקשר הצמוד שנמצא בין סוגי המשתמשים בטוויטר: החוקרים מצאו כי סלבריטאים עוקבים יותר אחרי סלבריטאים אחרים ובלוגרים עוקבים יותר אחרי בלוגרים אחרים. בהשוואה לסלבריטאים או גופי מדיה בטוויטר, הבלוגרים הם אלה שמפמפמים יותר מידע בחזרה באמצעות ציוצים חוזרים (Retweet).