גדעון עמיחי יפרוש מפעילות בשלמור-אבנון-עמיחי

‎‎עמיחי אינו פעיל בשוטף כבר מיולי, והוא החל להודיע על הפרישה ללקוחות המשרד ■‏‎‎‏ יעבור להתגורר תקופה מסוימת בחו"ל ■ נעשים מאמצים להשאירו כיועץ חיצוני לפחות לשנה נוספת‏

‎‎נמשכות הטלטלות במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי: ל"גלובס" נודע כי הפרסומאי גדעון עמיחי, אחד מאנשי הקריאייטיב הבולטים שצמחו בישראל אי-פעם, יפרוש בקרוב רשמית מהמשרד ויעבור להתגורר תקופה מסוימת בחו"ל.

‏שמועות לגבי כוונתו של עמיחי לנסות לבנות עתיד בחו"ל - אולי כמנהל קריאייטיב בכיר ברשת ‏y&r‏ - מסתובבות כבר חודשים רבים. שלא לייחוס טענו מקורבים למשרד כי עמיחי כבר איננו מצוי בפעילות השוטפת מאז יולי האחרון, אך עתה נודע ל"גלובס" כי עמיחי החל להודיע על עזיבתו ללקוחות המשרד בסבב פגישות שהוא מקיים.

הודעה רשמית לאנשי שלמור עדיין לא ניתנה, אך יש להניח שכשהיא תינתן (כנראה בשבוע הבא), היא לא תפתיע איש.

‏עוד נודע ל"גלובס" כי מדובר בהחלטה אישית של עמיחי, שלא נעשתה בהכרח על דעת שלומי אבנון ורמי שלמור. עיתוי ההחלטה עשוי להיות בעייתי משהו לאור העובדה שרק לפני שבועות ספורים בוצע במשרד רה-ארגון, שבמסגרתו הועברו המושכות הניהוליות לדור הצעיר. עתה נעשים מאמצים להשאיר את עמיחי לפחות לשנה הקרובה על תקן יועץ חיצוני.

שדרה ניהולית חדשה

‏כפי שנחשף ב"גלובס", בתחילת יולי הוכרז בשלמור-אבנון-עמיחי על שדרה ניהולית חדשה, שאמורה לקבל לידיה את המושכות מדור המייסדים שלומי אבנון, רמי שלמור וגדעון עמיחי. במסגרת המהלך מונו לתפקיד מנכ"לים משותפים אדם פולצ'ק, צור גולן וגיא גלברד.

‏שלמור, אבנון ועמיחי הודיעו אז כי יקבלו על עצמם תפקידי יו"ר פעיל ויישארו במשרד בעתיד הנראה לעין.

‏הפורמט הניהולי של פולצ'ק, גולן וגלברד אמור להיות תמונת מראה לפורמט של שלמור, אבנון ועמיחי: פולצ'ק אחראי על ניהול לקוחות, גולן על הקריאייטיב, וגלברט אחראי על כל נושא הכספים.

‏המהלך התגבש לאחר שהשלמת 15% מהמניות שנותרו בידי הישראלים נרכשו בסוף השנה על-ידי ‏y&r‏ העולמית, ובפועל המשרד כיום הוא בבעלות מלאה של הרשת. המייסדים מועסקים בחוזי שכירים המתחדשים אוטומטית כל שנה לתקופה בלתי מוגבלת.

‏שלמור-אבנון-עמיחי הוקם ב-1989 על-ידי שלומי אבנון ורמי שלמור. מאוחר יותר הצטרף אליהם גדעון עמיחי, שהפך מהיום הראשון לשותף מלא. ב-1996 התקשר המשרד בהסכם ייצוג עם ‏y&r‏ (יאנד אנד רוביקום), שכאמור השלימה השנה את רכישת מלוא המניות.

‏אדם פולצ'ק, מנכ"ל משותף בשלמור-אבנון-עמיחי, מסר בתגובה: "כשלמשרד יהיה מה להודיע, נודיע על כך בצורה מסודרת".

‏תגובתו של גדעון עמיחי טרם נתקבלה. ‏‎‎‏

‏מה יעשו הלקוחות? / פרשנות

‏מה עוד לא נכתב ולא נאמר על גדעון עמיחי? אחד מהאנשים הכי שנויים במחלוקת בתעשייה, אך ללא ספק מהמוכשרים שצמחו בה אי-פעם. איש עם זכויות גדולות שהשאיר טביעת אצבע עמוקה - לא רק במשרדו אלא בהיסטוריה של התעשייה כולה.

‏נותר לקוות שעזיבתו של עמיחי תטיב עמו ברמה האישית, אך נראה כי למשרד מדובר בטלטלה קשה שאין לדעת איך ייצא ממנה. נכון שעמיחי הוריד רגל מהברקס בחודשים האחרונים, אבל דמותו ודמות שותפיו הייתה עדיין ברקע - לפחות בכל הנוגע לתפיסת הלקוחות.

‏אם יש מישהו מבין השותפים שמזוהה עם העבודה המקצועית של המשרד זה עמיחי, ועזיבתו בעת שהמשרד נמצא ממילא בלב טלטלה, עלולה להיות מכת מוות - בעיקר אם מוסיפים לכך את העובדה שהשוק כולו במשבר, ורבים מהשחקנים בו צריכים להמציא את עצמם מחדש.

‏עזיבתו של עמיחי לא מותירה אפילו את מראית-העין של העברת מושכות מסודרת הנמשכת לאורך זמן. עתה צריך לחכות ולראות אם לקוחות כמו עלית וביטוח ישיר יסכימו להתנהל בתקופות משבר מול דור העתיד של המשרד - או שהם יעזבו עם עזיבת דור המייסדים. ‏‎‎‏