זירת הסמטארפונים: מי יצליח להיות האייפון-קילר?

למי שטרם רכש סמארטפון נמליץ בחום לעקוב אחרי ההשקות האחרונות בעולם ■ כאשר דור חדש או משודרג של מכשיר יוצא לשוק, אפשר לצפות לירידת מחירים משמעותית של הדורות הקיימים

עידן האינטרנט הביא עימו יתרונות לצרכן, אולם גם תסכולים. היתרונות מוכרים ללקוחות שנמצאים בשלב הטרום-קנייה: אתרי השוואת מחירים מאפשרים לגלות פערי מחירים, לזהות את הספק הזול, לקבל מידע על אמינותו ואפילו להשוות את המחירים בארץ למחירים בחו"ל כדי להעריך את הכדאיות של ייבוא אישי.

מצד שני, ללקוחות בשלב הפוסט-קנייה מבטיחה הצרכנות המקוונת שברון לב. מי שממשיך לעקוב אחרי מחירי המוצר שרכש, מגלה שמחירו ממשיך להישחק ולעיתים אפילו לצנוח שבועות בודדים לאחר הרכישה. הדבר נכון במיוחד לשוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים, ובפרט לשוק הטלפונים הסלולריים, שבו לעתים צונחים המחירים ב-25% בתוך פחות מחצי שנה לאחר השקת דגם חדש.

העצה הטובה ביותר היא "אל תסתכל לאחור", כי למרוץ הזה אין סוף. אבל למי שטרם רכש טלפון נמליץ בחום לעקוב אחרי ההשקות האחרונות בעולם. כאשר דור חדש או משודרג של מכשיר יוצא לשוק באירופה או ארה"ב, אפשר לצפות לירידת מחירים משמעותית וקרובה של הדורות הקיימים, שנמכרים בארץ - לעיתים באופן דרמטי.

דוגמה בולטת הוא התהליך שמתרחש בשוק בשבועות האחרונים תחת צילו הגדול של האייפון 5 החדש, שמרחף כיום מעל השוק. המתחרים למודי-הסבל לא לוקחים צ'אנס ומקדמים את ההשקה של אפל עם דורות חדשים ומתוחכמים של "דגמי הדגל" שלהם. המכנה המשותף לכולם הוא מסך גדול ואיכותי יותר, מעבד מהיר יותר והרבה שיפורים בצילום ובתוכנה. חלק גדול מהדגמים, שבחו"ל כבר הושקו ועוד יושקו במהלך אוקטובר, יגיעו לחברות הסלולר הישראליות רק ב-2012, אבל סוכנויות הייבוא העצמאיות כבר נערכות לירידת המחירים. להלן כמה דוגמאות לגל המתקרב.

סוני אריקסון: אקספריה ארק S

ה-ARC, מכשיר הדגל של סוני-אריקסון טרם חגג שנה ועדיין נמכר היטב, אולם התחרות עושה את שלה. לדגם S החדש, שיצא בימים האחרונים לכמה שווקים באירופה, יש מסך שצמח לגודל 4.2 אינץ' לטובת חוויית צפייה עשירה יותר, אם כי הרזולוציה שלו עדיין שמרנית יחסית ועומדת על 850X480. עוד שיפור משמעותי הוא שדרוג המעבד למהירות של 1.4 גיגה הרץ (לעומת 1 גיגה), שמציבה את ה-ARC בשורה אחת עם דגמי הדגל הקוריאניים.

סמסונג: גלקסי S2 משודרג

הגלקסי S2, שהושק לפני חודשים בודדים, נחשב לסחורה לוהטת ש"עפה מהמדפים". סמסונג לא מתכוונת לפרוש שטיח אדום בפני אייפון החדש ולפיכך תשיק בשבועות הקרובים שתי גרסאות חדשות ומשודרגות של הסמסונג גלקסי 2: הראשונה, שכבר הושקה בלעדית (בינתיים) אצל המפעילה הגרמנית T-MOBILE, כוללת שדרוג מתון יחסית לדגם הנוכחי: גודל המסך צמח מ-4.3 ל-4.5 אינץ', אם כי עדיין ללא קפיצה ברזולוציה; מהירות המעבד של קוואלקום עומדת כעת על 1.5 גיגה הרץ, ולגוף המכשיר נוספו ארבעה כפתורי מגע להפעלה מהירה.

הגרסה השנייה היא המכשול הגדול באמת בפני אייפון 5: גלקסי 2 HD-LTE החדש, שהוכרז בקוריאה בשלהי ספטמבר ויגיע לשווקים שונים בעולם ברבעון האחרון של השנה. מלבד תמיכה מראש ברשתות הדור הרביעי (LTE) החידוש העיקרי של המכשיר נמצא במסך: גודלו לא פחות מ-4.65 אינץ' עם רזולוציה מדהימה של 1280X720 ודחיסות פיקסלים חסרת תקדים (315 נקודות לאינץ'). כל זה בא בעובי של 9.5 מ"מ בלבד ועם סוללה משודרגת.

HTC: דגם Sensation XE

דגם XE, שעלה על המדפים בבריטניה בשבוע שעבר, מיישר קו עם הסטנדרט החדש בפלח דגמי הדגל. יש לו מעבד דור אחרון עם מהירות מרשימה של 1.5 גיגה הרץ, הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד (שכינויה "ג'ינגברד"), ומצלמה מתוחכמת עם שלל ביצועים עדכניים כמו צילום מהיר של תמונות ברצף, חיישן מואר לטובת שיפור משמעותי של איכות הצילום בתנאי תאורה לקויים, וגם, ואולי בעיקר, מסך 4.3 אינץ' סופר LCD.

לדגם מבית HTC יש חידוש אופנתי בדמות אוזניות שמע מיוחדות, שפותחו עם חברת BEATS AUDIO ואמורות להבטיח איכות צליל מקצועית עם באסים עשירים. אותו דגם, בשינויים קלים מאד, יימכר גם תחת השם AMAZE 4G ויצויד גם בצ'יפ תקשורת אלחוטית לטווח קצר (NFC), לצורך שימוש כארנק אלקטרוני.

LG: אופטימוס EX

סדרת האופטימוס של LG לא משחקת עדיין בליגת המכירות של הגדולים, אולם הקהל הנאמן שלה בארץ ישמח לדעת שבקוריאה הוכרז בחודש שעבר דגם חדש EX, שאמנם אינו מתוחכם כמו הדגם בעל המסך התלת-ממדי (אופטימוס 3D) אבל הוא זול ממנו משמעותית, ומציע "כוח אש" דומה לזה של המתחרים. המסך הוא בגודל 4 אינץ' "בלבד", אך עוצמת המעבד צמחה ל-1.2 ג'יגה בליווי שיפורים רבים בצילום.