לשכת רו"ח תשקיע חצי מיליון שקל בחגיגות 80 שנה להיווסדה

חודש לאחר שקיצצה 5 משרות, לשכת רו"ח חוגגת 80 שנה להיווסדה - ומוציאה לא פחות מחצי מיליון שקל על האירוע החגיגי ■ ראש הלשכה, רו"ח דורון קופמן: "זה יהיה אירוע סולידי וצנוע"

חודש לאחר שקיצצה 5 משרות ובעיצומם של ימי מחאה חברתית היסטורית, חוגגת לשכת רואי החשבון 80 שנה להיווסדה ומוציאה לא פחות מחצי מיליון שקל על האירוע החגיגי - כך נודע ל"גלובס".

האירוע ייערך ב"מרכז רבין" בתל-אביב, ובו יוענקו אותות הוקרה לאלי הורביץ וסטף ורטהימר על תרומתם הייחודית למשק ולכלכלה. לאירוע הוזמנו מאות מחברי הלשכה ומראשי המשק, וכן חברי כנסת ושרים, בהם גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. לרגל האירוע אף הוציאה הלשכה לאור ספר, שממפה ציוני דרך מרכזיים בחייה מ-1931 ועד היום.

ל"גלובס" נודע כי לצורך ארגון האירוע וקיומו הוציאה הלשכה כאמור חצי מיליון שקל, וזאת פחות מחודש לאחר שקיצצה 5 משרות, בנימוק של התייעלות וצורך לחסוך בהוצאות.

תקציב הלשכה עומד על כ-20 מיליון שקל לשנה, מתוכם מוציאה הלשכה כ-3.5 מיליון שקל על משכורות של כ-40 עובדים. לפי הערכה גסה, קיצוץ המשרות יביא לחיסכון של כ-300 אלף שקל בלבד.

"אירוע צנוע"

האירוע היוקרתי נערך בעיצומם של ימי המחאה הציבורית כנגד יוקר המחיה, בהם הביעו מארגני אירועים אחרים כוונה לצמצם ככל שניתן בהוצאות. ככל שידוע, עד כה נמנעה הלשכה מלנקוט עמדה בנוגע למחאה, למעט התייחסויות מקצועיות לדוח ועדת טרכטנברג.

גורמים בלשכה טוענים כי "ראשי הלשכה לא רוצים לתמוך במחאה, כדי לא לבחור צד כנגד גורמים פוליטיים ואחרים שהם מצויים בקשרים עמם".

נשיא הלשכה, רו"ח דורון קופמן, מסר בתגובה: "אכן לאחרונה נפרדנו מחמישה מעובדיה המסורים של הלשכה, מתוכם שלושה שעברו את גיל הפנסיה, עובדת סטודנטית ועובד תחזוקה. הפסקת העסקתם היא חלק מתוכנית התייעלות כללית, שמטרתה, בין היתר, לאפשר ללשכה להשקיע את התקציבים הדרושים בפיתוח מחלקות מקצועיות ופעילות מקצועית נוספת.

"בלי קשר להתייעלות זו, הלשכה חוגגת בנובמבר הקרוב 80 שנה להיווסדה באירוע סולידי וצנוע, שייערך במרכז רבין. המיקום שנבחר נובע מהחשיבות שהלשכה מייחסת למורשת הישראלית ובשל העלויות הסבירות של שכירתו.

"כל ניסיון לייחס מניעים לא ענייניים לעמדת הלשכה בקשר למחאה החברתית הוא ניסיון מופרך. הלשכה מורכבת מחברים רבים עם עמדות שונות, וכל חבר יכול להביע את עמדותיו באופן אישי. הלשכה הביעה את עמדותיה בעניין המלצות ועדת טרכטנברג, באותם נושאים בהם היא מטפלת.

"הלשכה פועלת בימים אלה לסייע לבעלי העסקים הקטנים והעצמאים בנושא המע"מ המקוון, שמטיל עול כלכלי ניכר ומיותר, והעלתה לפני מספר שבועות קמפיין אינטרנט ורדיו, הקורא לביטול הדיווח המקוון למע"מ על עסקים קטנים, שכותרתו 'מע"מ דורש צדק חברתי'. אם זו לא נקיטת עמדה, אז מה כן?"