קבלן: "ענף הנדל"ן קפוא - כבר כמה חודשים נסוג אחורה"

יוסף צליח, מבעלי השליטה בחברת אאורה, אמר היום את הדברים במהלך אסיפת אג"ח של נושי חברת הנדל"ן שנקלעה למשבר

"אני בענף הנדל"ן משנת 1972, ואני לא יודע לאן אנו הולכים היום. אתה אף פעם לא יודע לצפות - השוק תלוי בהרבה גורמים וזה לא רק כלכלי אלא גם פסיכולוגי. כל הערכה היא ירייה באוויר מבלי לדעת היכן הציפור. ענף הנדל"ן צועד בחודשים האחרונים אחורה ויש קיפאון במכירות", כך אמר היום יוסף צליח אחד מבעלי השליטה בחברת אאורה ביחד עם בועז משעולי. חברת הנדל"ן נקלעה למשבר והדברים נאמרו היום במהלך אסיפת מחזיקי אג"ח שהתקיימה בת"א.

יוסף צליח, מנכ"ל החברה, הציג את הפרויקטים הבולטים של החברה שהרווח מהם אמור לשמש לתשלומי קרן וריבית למחזיקי אג"ח ה': 39 יח"ד ברחוב רוטשילד בבת-ים, 17 יח"ד ברחוב מונטיפיורי בת"א, 124 יח"ד ברחוב פיכמן בחולון ו-29 יח"ד באילת.

"היום במדינה קשה למכור דירות ולא רק אצלנו. מצב השוק כיום הוא כזה שלצאת לבניה זה לא כל כך חכם", כך הסביר צליח מדוע החברה אינה מתחילה לבנות בקרקעות שונות שבבעלותה.

הפרויקטים של החברה שהרווח מהם אמור לשמש לתשלומי קרן וריבית למחזיקי אג"ח ו' הם: 32 יח"ד במושב מצליח, 52 יח"ד בפרדס חנה, 80 יח"ד בפרויקט ברקת בחולון ו-66 יח"ד בפרויקט איילון בחולון.‏ צליח מאמין שלחברה לא תהיה בעיה להחזיר חובות למחזיקי אג"ח ה' ואג"ח ו', למרות שהוא מגלה זהירות רבה לגבי השינוי שחל בתחום הנדל"ן למגורים בישראל בחודשים האחרונים - "זה לא רק אני שלא מצליח למכור - גם אפריקה ישראל ואזורים וחברות אחרות, אך אני לא מאמין שמדינת ישראל הולכת להתרסקות בענף הנדל"ן".

כלכלני בנק הפועלים ציינו אתמול כי מצב רוכשי הדירו הרע בחודש האחרון, אך "ירידה החדה במספר העסקאות בחודשים האחרונים והעלייה בהיצע הדירות הלא מכורות, לצד התמתנות בעליית מחירי הדירות בחודשים האחרונים, מאותתים על האפשרות שגורמים בשוק נכנסו לעמדת המתנה".