"מחשב לכל ילד" בהודו: טאבלט ב-35 ד' בסבסוד ממשלתי

500 היחידות הראשונות של הטאבלט החדש, שמיוצר על ידי חברת Datawind, יחולקו לסטודנטים ■ כולל מסך 7 אינץ', זיכרון בנפח 32 גיגה ומבוסס על אנדרואיד בגרסה 2.2

זוכרים את פרויקט "מחשב לכל ילד" עליו הכריז ראש הממשלה, ביבי נתניהו, אי שם באמצע שנות ה-90? סביר להניח שעד שהוא יגיע לילד שלכם (אם לא הייתם ילדים בעצמכם כשהובטח לכם מחשב כזה), מיליוני הודים כבר יהנו ממחשבי לוח מתקדמים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד.

הפרויקט שהוכרז לראשונה כבר ב-2005, וסבל מכמה וכמה דחיות ועיכובים, יוצא סוף סוף לדרך כשגולת הכותרת שלו: טאבלט במחיר זעום של 1,750 רופי, שהם כ-35 דולר. בלוג הטכנולוגיה TheNextWeb דיווח בשעות האחרונות (דרך סוכנות הידיעות AFP) כי ממשלת הודו תתחיל באספקת הטאבלט החדש, ששמו יהיה 'אקאש' (פירוש השם - שמיים) כבר בזמן הקרוב.

ה-'אקאש' יהיה טאבלט עם מסך 7 אינץ', בעל זכרון אחסון בנפח של 32 גיגה ויפעל על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 2.2. בנוסף, יהיו לו שתי כניסות USB, קישוריות WiFi, מצלמה קדמית לשיחות וידיאו וחיי סוללה של 180 דקות. מפרט בסיסי לחלוטין, אבל מחיר שווה לכל נפש.

הבלוג AndroidOS ההודי ציין כי עלות הטאבלט לממשלת הודו היא 45 דולר, כך שלאחר הסבסוד הממשלתי מחירו לצרכנים יהיה 35 דולר, ובשלב הראשון יירכשו על ידי הממשלה כ-100 אלף מכשירים.

המטרה בפרויקט היא להנגיש את כמויות התוכן והמידע האינסופיות של האינטרנט למיליוני בני-אדם ללא משאבים לרכישת מכשירים משוכללים וממותגים, כגון מכשירי האייפד של אפל. רק לשם השוואה, הדגם הזול ביותר של האייפד 2, הטאבלט הנמכר ביותר בעולם, עולה כ-499 דולר.

בראיון לסוכנות AFP אמרה דוברת הממשלה בהודו כי 500 היחידות הראשונות של הטאבלט החדש יחולקו לסטודנטים, וכי הם מצפים לייצור של 700 יחידות נוספות בכל יום, בציפייה שחברות אחרות יצטרפו גם הם לייצור המכשיר החדש. כמו כן, לא ברור איזה קמפיין שיווקי ילווה את השקת הטאבלט החדש, אך ככל הנראה הוא יהיה זמין למכירה באוניברסיטאות ובבתי ספר ולא בחנויות רגילות.