יוצאים לקמפינג בסוכות? כל מה שצריך לדעת לפני שאורזים

מגריל נייד ועד כיסא נדנדה - חנויות המחנאות עמוסות בציוד שכל מטרתו להפוך את השהייה בקמפינג מחוץ לבית לכמה שיותר דומה לשהייה בתוך הבית

אם לשפוט על-פי נתוני ענף ציוד המחנאות בישראל - שעל-פי ההערכות גלגל בשנה האחרונה כ-300 מיליון שקל ורשם גידול של כ-12% לעומת שנה קודמת - הישראלים הם חובבי קמפינג.

כשמחירי הלינה במלונות ובצימרים נעים סביב 1,000 שקל ללילה, אין פלא שמשפחות רבות בישראל בוחרות לבלות את החופשה שלהן באוהל.

אבל זו כנראה לא הסיבה היחידה: "עם או בלי קשר למחאת האוהלים, יותר ישראלים נהנים לנפוש עם המשפחה בחיק הטבע באוהל או תחת כיפת השמיים, ומוכנים להשקיע באבזור קמפינג נוח יותר וברמה טכנית גבוהה יותר", אומר חמי טפרברג, מנכ"ל רשת "ריקושט".

לדבריו, המתיחות עם טורקיה וגל ביטולי הנופשונים במדינה בסוכות חוללו שינוי בהרגלי הנופש של הישראלים חובבי "הכל כלול", שהחלו לראות בקמפינג אלטרנטיבה.

"טיולי קמפינג זולים בהרבה מנופש בבית-מלון, וגם אם נדרשת השקעה ראשונית בציוד קמפינג, הרי שמדובר בהשקעה לטווח ארוך גם לטיולי הקמפינג הבאים", מוסיפה שלי חודורוב, מנהלת השיווק של רשת "למטייל".

עוד לדבריה, הישראלים מיישרים קו עם ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום: "ניכרת התלהבות מ'הצעקה האחרונה' והעדפה לרכישת ציוד עם מינימום משקל לנשיאה ומינימום מאמץ בהרכבה".

ואכן, בדיקה שעשינו מגלה ציוד קמפינג שהפך מעוצב, קומפקטי ונוח יותר לתפעול ולנשיאה, אך גם יקר יותר.

איך לצאת לקמפינג משפחתי מדוגם ב"מלון אלף כוכבים" בחופשת סוכות? בדקנו מחירים ופתרונות עדכניים למדוגמים ולמפונקים שבינינו.

שינה

אוהל משפחתי

מהירות הקמה, זה שם המשחק היום בעולם האוהלים. השוק מציע מגוון אוהלים המכונים "אוהלי בן-רגע", וכשמם כן הם: נפתחים במהירות וללא צורך בהשחלת מוטות מפרכת. את האוהל "בן-רגע" של outdoor למשפחה בת 5 נפשות, הצלחנו לפתוח בפחות מדקה וחצי.

* מחיר: 645 שקל ב"ריקושט".

שק שינה

קיים מבחר שקי שינה איכותיים, קלים ועם מינימום נפח. אחד כזה הוא ORIENT300 של חברת aztec בגזרת מומיה, המתאים גם לחובבי מחנאות שגובהם 2 מטר.

* מחיר: 300 שקל ב"למטייל".

מזרן מתנפח מעצמו

פריבילגיה השמורה למי שהפרוטה, או ליתר דיוק המאייה, מצויה בכיסו. מדובר במזרן קל לנשיאה ולתפעול: פותחים שסתום - ותוך דקות המזרן מתנפח מעצמו למלוא גודלו.

* מחיר: 250 שקל (למזרן של אצטק בגודל 190 על 60 ס"מ) ב"ריקושט".

משחק

צלחת מעופפת עם תאורה

קמפינג עם ילדים דורש מההורים לחשוב על פתרונות "תעסוקה" יצירתיים, כמו צלחת מעופפת המוארת בנורת led כחללית של חברת nite ize, ולכן מתאימה למשחק גם בשעות החשיכה.

* מחיר: 200 שקל ב"ריקושט".

רביצה

כיסא נדנדה

השוק מוצף בכיסאות שטח ובערסלים, אך מי שחשקה נפשו בכיסא מדוגם, שהוא מעין שילוב של השניים, יכול למצוא זאת בכיסא נדנדה מתקפל של חברת sinochem.

* מחיר: 400 שקל ב"הרמוניה לבית".

רחצה

מקלחת שדה

למצטמררים ממקלחת קרה מפיית בקבוק, מקלחת שדה סולארית נתלית (על עץ מעל גובה הראש) היא פתרון אולטימטיבי. המקלחת של חברת sea to summit, היא למעשה שקית ניילון בנפח של 10 ליטר שמחובר לה ראש מזלף. הניילון והגוון השחור משווים לה את התכונה הסולארית המחממת את המים ביום שמשי ושומרת עליהם חמימים.

* מחיר: 170 שקל ב"למטייל".

כיור מתנפח

ישראל מתייבשת, וכיור שטח נייד הוא פתרון אידיאלי לחיסכון במים. בכיור של חברת sea to summit, המתקפל לגודל קטנטן, אפשר לשטוף פנים בבוקר ואחר-כך כלים.

* מחיר: 130 שקל ב"למטייל".

מגבת מתנדפת

למגבת עם יכולות נידוף, יתרון ברור בשטח על פני מגבת רגילה. המגבת של המותג DESERT SNOW, המיוצרת מצמח הבמבוק, מתייבשת מהר ודוחה ריחות רעים.

* מחיר: 200 שקל למגבת בגודל 80 על 150 ס"מ ב"ריקושט".

תינוקות

לול קמפינג

להורים שלא מוותרים על יציאה לקמפינג עם העולל, השוק מציע מגוון פתרונות. אחד מהם הוא לול קמפינג של חברת baby safe המגיע עם כילה ומתקפל לתוך תיק נשיאה.

* מחיר: 200 שקל ב"מיי בייבי" בירכא.

שק שינה לתינוק

גזרתם מאפשרת לעטוף את התינוק בצורה נוחה. שק השינה של חברת I play עשוי מפליז רך וחם, ולכן מתאים לקמפינג לילי בעונה זו של השנה.

* מחיר: 150 שקל באתר "בוטן" (boten.co.il)

אמבטיית שטח לתינוק

האמבטיה של המותג beaba מתקפלת לגודל של תיק קטן וקל לנשיאה. פתרון מדוגם להורים החוששים לקלח את תינוקם במקלחת שדה או במקווה מים סמוך.

* מחיר: 290 שקל באתר "בוטן".

בישול

גריל גז נייד

במקום למנגל על גחלים הנחשבים כמזיקים לבריאות או לקושש עצים למדורה, יש עוד דרך לעשות "על האש" מסורתי בקמפינג: גריל נייד (o-gril) של חברת "אמגזית" המופעל על גז, שלטענת המשווק חסכוני בגז (200 גרם לשעה).

* מחיר: 800 שקל ב"אמגזית". מיכל גז (ל-15-18 שעות צלייה) עולה 300 שקל נוספים ומילויו מחדש 60 שקל.

גזייה

קמפינג בלי קפה מבושל או תה צמחים ריחני הוא לא קמפינג. בשוק מוצעות גזיות חדשניות וקלות משקל, אחת מהן היא גזיית spider של חברת outdoor שלא נותנת לרוח להפריע לבערה רציפה הודות לליבה מרכזית הממוקמת קרוב לקרקע.

* מחיר: 400 שקל ב"ריקושט".

צלחות סיליקון

טרנד כלי הבית מסיליקון הגיע גם לשטח. הכלים הצבעוניים של חברת sea to summit כוללים מגוון צלחות סיליקון, שהשוס הגדול שלהן הוא שהן מתקפלות (העומק שלהן נדחס פנימה לכדי משטח דק) וחוסכות בכך מקום בתרמיל. הן גם תחליף לכלים החד-פעמיים המזהמים.

* מחיר: 70-90 שקל לצלחת ב"למטייל".