ערוץ 2 מדורג שלישי מבין הערוצים הנצפים במגזר הרוסי

סקר של "הגל החדש": הערוץ המוביל במגזר הרוסי הוא ערוץ 9, אותו הגדירו 29% כערוץ העיקרי שלהם, ואחריו הערוץ הרוסי ORT

29% מהציבור הרוסי בישראל מגדירים את ערוץ 9 כערוץ הטלוויזיה העיקרי שבו הם צופים יותר מכל - כך עולה מסקר של חברת "הגל החדש" שנערך לבקשת הערוץ.

עוד עולה כי ערוץ 2 הוא רק הערוץ השלישי בשיעור הצפייה בקרב ציבור העולים מרוסיה, ערוץ 10 במקום הרביעי, והערוץ בשפה הרוסית ORT במקום השני.

המחקר נערך בחודש יולי השנה, ומטרותיו היו לבחון את שיעור הצופים בערוץ 9 ובערוצים המתחרים, וכן לבחון את הפרופיל הדמוגרפי של הצופים בערוץ 9.

מהסקר עלה כי 61% מהציבור הרוסי בישראל צופים בערוץ 9. 16% מהציבור הרוסי מגדירים את ערוץ 9 כערוץ העיקרי השני שלהם. 16% מהנסקרים העידו כי הם צופים בערוץ. מהסקר עולה עוד כי 39% מציבור זה אינם צופים כלל בערוץ.

המחקר העלה עוד כי שיעור הצופים עלה ככל שגילו של המרואיין היה מבוגר יותר. כן עלה כי בקרב גילאי 18-34 צפו בערוץ 9 כ-37%, ובקרב גילי 65 ומעלה צפו בערוץ כ-90% מהצופים.

החוקרים הוכיחו כי נמצא מתאם חזק ויחס הפוך בין השליטה בשפה העברית לבין הצפייה בערוץ 9, כך שככל שהשליטה בעברית גבוהה יותר - כך שיעור הצופים בערוץ נמוך יותר, והוא נע בין 47% בקרב השולטים בשפה ברמה גבוהה, 66% בקרב בעלי שפה עברית ברמה בינונית ו-80% בקרב אלה שרמת העברית שלהם נמוכה.

עוד מצאו החוקרים כי ככל שרמת ההכנסה של משק-הבית הייתה נמוכה יותר, כך אחוז הצפייה בערוץ היה גבוה יותר - 39% בקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע צופים בערוץ, בעוד ש-61% מבעלי ההכנסה הממוצעת צופים בו ו-72% בקרב בעלי הכנסה נמוכה.

הסקר הראה גם כי ערוץ 2 התמקם במקום השלישי מבחינת שיעורי הצפייה של המגזר עם 36% - פער של 13% מתחת לערוץ השני הנצפה ביותר, ORT, וכ-15% מעל ערוץ 10 ש-21% מהנסקרים העידו כי הם צופים בו.

בנוסף, בתשובה לשאלה כיצד אתם מחוברים לטלוויזיה, השיבו 46% כי הם מחוברים דרך חברת yes, כ-36% דרך הוט, 6% באמצעות צלחת לוויין פרטית, 5% עם אנטנה פרטית, 2% דרך ה-DTT ו-1% באמצעות האינטרנט.

בהתייחס לשאלה כמה מכשירי טלוויזיה אתם מחזיקים בבית, 40% ענו כי יש להם טלוויזיה אחת, 33% השיבו כי הם מחזיקים שתי טלוויזיות, 20% ענו כי הם מחזיקים ב-3 מכשירים, ו-6% אמרו כי בבעלותם 4 טלוויזיות. 1% השיב כי הוא מחזיק 5 טלוויזיות בבית.

מבחינת העדפות הז'אנרים, 79% מהנשאלים אמרו כי הם צופים בתדירות גבוהה בתוכניות חדשות, 49% צופים באותה תדירות בסרטים, ו-25% בשעשועונים. מעניין לראות כי 55% אמרו כי אינם צופים אף פעם בתוכניות ריאליטי.

ערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר במגזר הרוסי
 ערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר במגזר הרוסי