מחאת האוהלים: גרפיטי על משרדי עמידר וחלמיש בת"א

פעילי המחאה: "סניף חלמיש ביפו וסניף עמידר בדרום העיר סומנו על-ידי הפעילים כזירת פשע"

לאחר שמאהלי המחאה בתל-אביב פונו על ידי העירייה, ממשיכות קבוצות שונות לנסות להשאיר את מצוקת מחוסרי הדיור על סדר היום.

כתובות גרפיטי רוססו הלילה (ה'), בכניסה למשרדי חברות הדיור הציבורי עמידר וחלמיש בתל אביב. "סניף חלמיש ביפו וסניף עמידר בדרום העיר סומנו על ידי הפעילים כזירת פשע", אמרו הפעילים שגם הדביקו על הקירות תמונות של מחוסרי דיור ונפגעי מערך הדיור הציבורי. בכתובת הגרפיטי שרוססה נכתב: "לחלמיש אין לב ולנו אין בית". 3 פעילים נעצרו במהלך הפעולה ושחררו הבוקר לביתם.

"הפעולה הלילה היא צעד נוסף מבחינתנו בהפניית תשומת ליבו של הציבור לפשעים שעמידר וחלמיש מבצעות יום יום נגד השכבות המוחלשות בישראל", מסרו הפעילים, והוסיפו: "אלפי משפחות נמצאו תחת איום של צווי פינוי, עשרות אלפים זכאים ממתינים במשך שנים לדירה שלעולם לא תגיע, כי המדינה הפסיקה לבנות דירות לדיור ציבורי לפני יותר מ-20 שנה. אנחנו לא ניתן לחברות המשכנות להמשיך להתעמר בדיירים ולרמוס את כבודם. נושא הדיור הציבורי לא ירד שוב מסדר היום".

כזכור, ביום שני פונה סופית מאהל המחאה בשדרות רוטשילד כשבתחילת השבוע פונו מאהלים נוספים ברחבי העיר. אנשי המאהל, שקיוו עד הרגע האחרון שבית המשפט יספק להם ארכה נוספת לשהות במקום, טענו כל העת כי מדובר בשטח ציבורי שהפך לזירת עשייה ציבורית וחברתית.

מאז הפינוי ניסו יושבי המאהל למצוא מקום חלופי ואף הקימו מעין מוקד מחאה שכלל מחצלות בכיכר רבין אך פונו במהרה על ידי העירייה. גורמים שונים מיושבי המאהל שפונה אמרו שבכוונתם לנצל את חג הסוכות המתקרב כדי לחזור לשדרות רוטשילד ולהקים שם סוכות.