חברת האופטימיזציה אמדסה גייסה 7.6 מיליון דולר מכרמל וג'מיני

החברה מספקת שירותים שלומדים את התנהגות הגולש ומתאימים לו תכנים רלבנטיים ■ בין לקוחות החברה נמצאות ויזה ופילסברי

חברת האופטימיזציה Amadesa השלימה אתמול (ד') סבב גיוס שני בהיקף של 7.4 מיליון דולר. בגיוס השתתפה המשקיעה הקיימת כרמל ונצ'רס, והצטרפה אליה המשקיעה החדשה ג'מיני ישראל. על-פי נתוני IVC, אמדסה גייסה עד היום 14.8 מיליון דולר.

אמדסה הוקמה ב-2005 ומעסיקה 30 עובדים במרכז המו"פ ברמת גן ובמטה הראשי בשיקגו. באמצעות כספי הגיוס היא מתכננת להגדיל באופן אגרסיבי את מאמצי המכירות והשיווק, להמשיך לפתח את פתרונות האופטימיזציה שהיא מספקת ולגייס עובדים נוספים.

"אני שמח מאוד על השלמת סבב הגיוס הנוכחי ומכך שכרמל וג'מיני רואות את הפוטנציאל בשוק", אמר היום מנכ"ל אמדסה, אבי קדמי, בשיחה עם "גלובס", "כספי הגיוס אמורים לתת לנו דלק להמשך הצמיחה".

עבודה מאחורי הקלעים

אמדסה מספקת שירותים שמאפשרים לאתרי אינטרנט להגדיל את ההכנסות על-ידי התאמת תכני האתר לגולש באופן אישי (פרסונליזציה). הפלטפורמה שהחברה פיתחה מאפשרת ניתוח של התנהגות הגולשים, המלצות אוטומטיות על מוצרים ואופטימיזציה של דפים, עגלת קניות וטפסים אלקטרוניים.

המוצר של החברה מיועד בין השאר לאתרי מסחר ולאתרים המציעים שירותים בתשלום. "הפלטפורמה של החברה, שעובדת באופן אוטומטי מאחורי הקלעים, אמורה לייצר התאמה אישית לגולש", אומר קדמי, "היא אפילו מאפשרת לבחור לצבוע כפתור מסוים בצבע כחול במקום אדום, או לעצב את העמוד עם תמונה אחת גדולה במקום שלוש תמונות קטנות".

קדמי ציין בנוסף כי "מאז שהצגנו את כלי האופטימיזציה הראשון שלנו, המשכנו להיות בקדמת הבמה ולהציג את הפתרונות החדשניים והחזקים ביותר עבור אתרים בעלי יעדים עסקיים אגרסיביים".

בין לקוחות החברה נמצאים ויזה העולמית, פילסברי, Progressive, ו-Shoebuy.com.

לדברי קדמי, תחום האופטימיזציה וניתוח האתרים נחשב כיום לתחום חם, לאור ההתפתחויות השונות בשוק. "לפני עשר שנים כלי ניתוח של התנהגות גולשים היה בתחילת הדרך, וכיום כל אתר משתמש בזה. בעוד חמש שנים לכל אתר יהיה צוות שאמון על בדיקות ייעול לאתר וסיפוק חוויית משתמש אופטימלית, כמו גם אספקת תכנים אלטרנטיביים שיתאימו לכל גולש באופן אישי", אומר קדמי.

אמדסה נחשבת לאחת משלוש השחקניות הגדולות בשוק האופטימיזציה והאנליטיקה באינטרנט. שתי המתחרות שלה נרכשו בשנים האחרונות על-ידי חברות גדולות בשוק, ואמדסה נשארה החברה העצמאית היחידה בפסגה.

Omniture נרכשה לפני שנתיים על-ידי אדובי ב-1.8 מיליארד דולר, ו-Autonomy הבריטית נרכשה באוגוסט השנה תמורת 10.2 מיליארד דולר על-ידי HP.