אלווריון תרשום 7 מיליון דולר מחיקות בשל פשיטת-רגל של לקוח

חברת ציוד התקשורת דיווחה כי תבצע המחיקות בעקבות פשיטת-הרגל של חברת ‏Open Range‏ ■ אלווריון התקשרה עם אופן ריינג' ביוני 2009 בחוזה בהיקף 100 מיליון דולר

חברת ציוד התקשורת אלווריון , בניהולו של ערן גורב, דיווחה היום (ו') כי תבצע מחיקות ותרשום הפסדים בהיקף 7 מיליון דולר, בעקבות פשיטת הרגל של חברת ‏Open Range‏ מארה"ב, עימה חתמה על חוזה ענק בהיקף של 100 מיליון דולר לפני פחות משנתיים וחצי. באלווריון הבהירו כי אין למהלך של אופן ריינג' השלכות על התחזיות הפיננסיות שלה ל-12 החודשים הקרובים.

מאלווריון נמסר כי הם בוחנים את המשמעויות של פשיטת הרגל של אופן ריינג', ובשלב זה עדיין לא ברור אם המחיקות ירשמו בתוצאות הפיננסיות של החברה ברבעון השלישי של שנת 2011 (אשר יתפרסמו ב-2 בנובמבר), או ברבעון הרביעי של השנה.

אלווריון מסבירה בהודעה כי ההפסדים נובעים ממחיקת מלאי בהיקף 3.6 מיליון דולר עבורו לא הוכרו עדיין הכנסות, וכן עבור ציוד בשווי 3.4 מיליון דולר שהזמינה אופן ריינג' לפני ההכרזה על פשיטת הרגל.

ביוני 2009 הודיעה אלווריון על העסקה עם אופן ריינג', ספקית תקשורת אלחוטית בפס רחב. במסגרת העסקה אלווריון הייתה אמורה לספק ללקוחה פתרונות מקצה לקצה לפריסת רשת תקשורת בטכנולוגיית ‏WiMAX‏ באזורים מרוחקים בהם אין תשתית תקשורת מתאימה. אלווריון ציינה שהעסקה תניב לה הכנסות של למעלה מ-100 מיליון דולר ל-5 שנים, והיא עשויה לגדול אף ל-150 מיליון דולר.‏

לאחר תקופה ארוכה בה אופן ריינג' התקשתה לעמוד בתקני הרשויות בארה"ב בגלל בעיות בנושא התדרים, נאלצה לבסוף החברה האמריקנית להגיש בקשה לפתוח בהליכי פשיטת רגל (‏Chapter 11‎‏).