אין רחמים בוול סטריט: מדוע ספרינט נחתכה ב-20% ביום?

סמנכ"ל הכספים של ספרינט אמר שהחברה תצטרך לגייס הון חדש כדי למחזר חובות, אך הדגיש כי לחברה יש מספיק הון עד השנה הבאה ■ המשקיעים התעלמו ממסר ההרגעה והפילו את המניה

ג'וזף אוטנר, סמנכ"ל הכספים של ספרינט-נקסטל , קיבל אמש (ו') שיעור חשוב בוול סטריט בנושא תקשורת ויחסי משקיעים. "האם אנחנו צריכים עוד הון? כן", אמר אוטנר במהלך כנס שערכה החברה עם משקיעים בניו-יורק. התוצאה: קריסה של 20% במניה ביום אחד.

ספרינט היא ספקית שירותי תקשורת סלולרית השלישית בגודלה בארה"ב. החברה יכולה לעמוד בהחזר חובותיה השנה אך ב-2012 היא תצטרך למחזר חובות, כלומר לגייס הון חדש באמצעות הנפקת מניות או אג"ח, פרקטיקה נהוגה למדי בשווקים. אך בימים אלה של משבר חוב באירופה וחששות ממשבר אשראי ומיתון גלובלי, מסתבר שיש דברים שמסוכן לדבר עליהם.

אוטנר ניסה מיד להרגיע ואמר ש"יש לנו גמישות בינתיים", תוך שהוא מדגיש כי לחברה יש מספיק כסף כדי להחזיר את החובות עד חודש מארס 2012. לאחר מכן, הוא אמר, יהיה צורך בגיוס הון.

ספרינט מוציאה כספים רבים כדי לשדרג את תשתיות התקשורת שלה ולהעניק ללקוחות שירותי תקשורת במהירות גבוהה יותר. היא מתחרה בחברות ורייזון ו-AT&T . לספרינט יש חובות בהיקף של 19.8 מיליארד דולר, כאשר יותר ממחצית החוב יעמוד לפירעון ב-5 השנים הקרובות. לחברה יש כעת 5.3 מיליארד דולר במזומנים וקווי אשראי זמינים.

המשקיעים חוששים מדילול בעלי המניות הקיימים במקרה של הנפקת מניות חדשות לצורך גיוס ההון, או ממצב של קושי לגייס הון באג"ח במקרה שהחברה תחליט לצאת להנפקת אג"ח חדשות. בחודש יולי סגרה ספרינט את הרבעון ה-15 ברציפות בהפסד. המניה נפלה ב-43% השנה והנפילה שלה אמש בוול סטריט הייתה החדה ביותר מאז דצמבר 2008.

ספרינט קיבלה לאחרונה אישור לשווק את האייפון של אפל והיא תחל לשווק את הגרסה החדשה שלו - אייפון 4S - שהושק השבוע בארה"ב. היא תעשה זאת לצד המתחרות שלה, ורייזון ו-AT&T.

אם לא די בהתבטאות של אוטנר, מנהלי החברה הסתבכו עוד יותר בכנס המשקיעים כאשר נשאלו שאלות ולא ידעו לספק תשובות ברורות. אנליסטים שנכחו בכנס מיהרו להוציא לאחר מכן עדכון ללקוחות, בטון שלילי למדי. אחד האנליסטים, וולטר פיקיק מבית ההשקעות BTIG, כתב: "הנהלת החברה התעלמה בשבועות האחרונים משאלות הנוגעות לחובות שלה ואמרה לכולם להמתין לכנס המשקיעים, והיא הבטיחה שכל השאלות ייענו".

אך לא כל השאלות נענו; מנהלי ספרינט נמנעו מלענות על שאלות הנוגעות להשלכות שיווק האייפון ע"י החברה, כלומר מה תהיה ההשפעה על ההכנסות והרווחים ומה העלות של ההסכם עם אפל. ההנהלה גם לא סיפקה תחזיות רווח לעתיד וגם לא אמרה האם הסכם שיתוף הפעולה עם חברת קלירווייר (סימול: CLWR) יימשך לטווח הארוך.

"אסור להשקיע במניית ספרינט עד שההנהלה תיתן תחזיות ברורות יותר על הרווחים, תבהיר את האסטרטגיה שלהם בכל הנוגע לתקשורת בדור 4 והבהרות בנוגע לטיפול בחובות", כתב פיקיק ללקוחותיו.