ענבל אור: הכניסה לבורסה שלא הייתה, הווילה בר"ג שלא נרכשה

ענבל אור הודיעה על רכישת הווילה של פנינה רוזנבלום ■ אותה אור הודיעה על כניסה לבורסה באחד העם ■ אז הודיעה

בינואר השנה נחתמה אחת העסקאות הסקסיות של השנה. מה לא היה שם, שתי בלונדיניות, בית יוקרתי במיקום מבוקש ברמת גן, קבוצת רכישה יוקרתית והדמיה מרהיבה. מדובר בעסקה במהלכה רכשה ענבל אור, יו"ר אור סיטי נדל"ן, אופציה לרכישת הוילה היוקרתית של פנינה רוזנבלום ברחוב שרת בעיר תמורת כ-14.5 מיליון שקל. שתי נשות העסקים היללו את העסקה מעל כל במה אפשרית ומספר חודשים מאוחר יותר אף דיווחה אור כי מצאה רוכש ראשון לאחת הדירות בפרויקט היוקרתי, ב-5.7 מיליון שקל.

באותו הזמן, אף אחד לא דמיין שהעסקה הזו תמשיך ותייצר כותרות ולאו דווקא במישור הנדל"ני או החיובי. בחודש יולי התפוצצה העסקה הנוצצת בקול גדול. אור ביטלה את העסקה בתואנה שעל הבית רובץ חוב, בעוד רוזנבלום טענה מאוחר יותר כי אור ביטלה את העסקה משום שלא הצליחה להשיג מימון ורוכשים.

ביטול העסקה נתן את האות לתחילתה של החלפת מהלומות מילוליות בין הצדדים ששיאו היה מאבק מתוקשר בין שתי נשות העסקים שכלל בין השאר עימותים ישירים בכלי התקשורת ובין כותלי בית המשפט.

גם היום, 10 חודשים לאחר ביצוע העסקה ו-3 חודשים מאז ביטולה טרם הסתיים הסיפור. לפני פחות מחודש סירבו אור ורוזנבלום להצעת פשרה של בית המשפט במהלך דיון בתביעה שאור הגישה נגד רוזנבלום. במסגרת התביעה דורשת אור לקבל חזרה חצי מיליון שקל ששילמה על האופציה שרכשה ועוד מיליון שקל פיצוי על נזקים שנגרמו לה מביטול העסקה.

"נגייס אג"ח ונעשה את זה בענק"

זה לא היה המקרה היחיד בו ביקשה אור לבצע קפיצת מדרגה לליגה של הגדולים. לפני שבעה חודשים בדיוק הודיעה אור כי היא מתכננת להיכנס לבורסה בדלת האחורית - היא תיצוק לתוך החברה הציבורית מיינרום את מלוא מניותיה (100%) באור סיטי נדל"ן, בעלי השליטה אביחי סטולרו, רוני יצחקי ויהודה סייג ירכשו את הפעילות הנוכחית (הובלת ימית של מכולות ברומניה) במחיר השקול להון העצמי, ואור תקבל 90% ממניות של שלד בורסאי, נקי מהתחייבויות ונכסים - כזה שיאפשר לה לגייס חוב מהציבור ולממן את הפרויקטים הרבים באמתחתה (16 במספר, כ-1,000 יח"ד, לפי הדיווח לבורסה).

ההבטחות היו מרובות: "הבורסה תכניס אותי לליגת העל של יזמי הנדל"ן", אמרה ל"גלובס" בפעם אחת. "אני רוצה להיות דונלד טראמפ... מדגדג לי כבר להגיע למנהטן. אני אצליח שם חבל על הזמן", אמרה לנו בפעם אחרת. "אנחנו יוצאים לבורסה בספטמבר - נגייס אג"ח ונעשה את זה בענק".

אבל ספטמבר כבר חלף לו והסופרלטיב "בעלת השליטה במיינרום" טרם נקשר בשמה של ענבל אור. בסוף אוגוסט כבר דיווחה מיינרום לבורסה שהעסקה במתכונת שדווחה כבר לא תצליח להיסגר עד מועד ההשלמה, סוף ספטמבר. שבועיים לאחר מכן, הדיווח של החברה כבר נשמע תקיף יותר: "פעולותיו ומחדליו של המשקיע הם שמונעים את השלמת העסקה... החברה ובעלי השליטה יראו במשקיע אחראי לכלל הנזקים שנגרמו ויגרמו להם כתוצאה מכך והם שומרים לעצמם את הזכות לנקוט כנגד חברת אור סיטי נדל"ן בכלל וכנגד הגב' אור בפרט, וכנגד כל מי מטעמן, בכל הליך משפטי כפי שימצאו לנכון".

הטענה המרכזית של מיינרום ובעלי השליטה בה היא כי אור טרם העבירה את המסמכים הנדרשים, ולפיכך נתנו לה אולטימטום בן שלושה ימים שפקע. ל"גלובס" טענה אור מנגד, כי "מיינרום היא זו שהודיעה, באופן חד צדדי, כי לא תעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו... ולפיכך הנושא נמצא כרגע בטיפול משפטי", ואף הוסיפה כי "אם העסקה הזו לא תצא לפועל, נבחן חלופות נוספות להיכנס לבורסה".

דרכים נוספות טרם נמצאו, ושני הצדדים לא הגיבו לשאלת "גלובס" היכן עומדים המגעים נכון לעכשיו. כפי שהדברים נראים כרגע, לאור נכונה עוד דרך ארוכה עד שתראה את אורות הכרך - לאו דווקא של מנהטן, יותר כמו אלו של רחוב אחד העם בתל אביב. בינתיים היא תוכל להתנחם בכך שלא רק לוקיישן הוא הכל בחיים, ולפעמים הצלחה היא גם שאלה של תזמון.

נקודת אור

כבר שנתיים שענבל אור נחשבת לקוריוז. מלגלגים עליה, קוטלים אותה, אומרים שזו תופעה חולפת - אבל היא ממשיכה להגיע מדי בוקר למשרדיה המפוארים בעזריאלי ולהפיק את סיפור הצבע הכי מעניין שהיה לנו בענף המגורים המקומי