משרד התקשורת עצר לבזק מבצע; "פוגע בתחרות"

המבצע כבר אושר בעבר וכולל 500 דקות ליעדים נייחים ל-3 חודשים תמורת 29.90 שקל ■ משרד התקשורת: "המבצע לא עומד בכללים" ■ בזק: "המהלך תמוה, פעלנו על-פי כל דין"

החרפה ביחסים בין משרד התקשורת לבין חברת בזק: בצעד חסר תקדים החליט מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, לעצור מבצע של בזק שהחברה כבר החלה בשיווקו.

לבזק נמסר רק כי המבצע נעצר בתמיכה ובידיעה של שר התקשורתמשה כחלון, אשר החליט כי יש "לצנן" את המשך אישור סלי השירותים לבזק עד להתבהרות ההתפתחויות בכל הקשור להתקדמות מיזם חברת החשמל, וכן להתקדמות בטיפול בהמלצות ועדת חייק להרחבת התחרות בשוק התקשורת הקווי.

ל"גלובס" נודע כי בר-טל שלח בסוף השבוע מכתב לבזק, ובו הודיע לה כי מבצע שביקשה להשיק אינו עומד מבחינתו בכללים, וכי הוא מורה לעצור אותו לאלתר.

בזק דחתה מכל וכל את מכתבו של בר-טל, וטענה כי הוא נשלח בחוסר סמכות ותוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין.

ביקשה לאשר מבצע שכבר אושר

על-פי השתלשלות העניינים, בזק ביקשה ממשרד התקשורת לאשר מבצע שכבר אושר לה בעבר: 500 דקות ליעדים נייחים ל-3 חודשים תמורת 29.90 שקל פלוס תשלום חודשי קבוע, תא קולי ושיחת ועידה. בזק רצתה להשיק את המבצע שוב ופעלה על-פי הנוהל ועל-פי מדיניות המשרד לאישור סלי תעריפים.

לטענת בזק, החברה הודיעה למשרד על כוונתה מראש וחיכתה לאישור, זאת למרות שעל-פי "המסלול האדום" חייב המשרד להודיע בתוך 14 יום אם הוא מתנגד, ואם לא הודיע דבר - הרי שהמבצע מאושר אוטומטית.

לטענת בזק, משעמדה בכללים, אין למשרד התקשורת סמכות לעצור מבצע שכבר החלה בו. עוד נטען כי זהו מהלך קיצוני וחריג מאין כמוהו, ומן הראוי היה שלפחות תקבל הסבר ונימוק לכך. בזק דרשה במכתבה תגובה מהירה של המשרד כדי שתוכל לשקול אם לפנות להליכים משפטיים.

לעומת זאת, לדעת משרד התקשורת המבצע נבחן בהשוואה לסלים אחרים שמוצעים בשוק, והוא קובע נחרצות כי יש בעיה בגלל מחיר קו ה-Adsl only שעומד על 25 שקל בלבד לחודש. לכן, לדעת משרד התקשורת, לא סביר להתיר לבזק לשווק מבצע במחיר כמעט זהה.

בהמשך המכתב נוזף המשרד בבזק על כך שבהמשך לדרישתו מהחברה להפחית את מחיר שירות ה-Adsl only, החברה נמנעה מלעשות כן. כזכור, ביקש המשרד להפחית את מחיר השירות ב-40% ל-15 שקל, אך בזק טרם עשתה כן ואף לא השיבה למכתב.

לטענת בזק, תשובתה צפויה להימסר לאחר החגים, כיוון שהיא מחויבת בחוות-דעת משפטית.

בתגובה לעצירת המבצע השיבה בזק למשרד התקשורת כי "הופתענו - לא מהעמדה החד-צדדית, הקיצונית והבלתי מבוססת, כי אם מהיצירתיות שהפגנתם בהפיכת מחדלי משרדכם לטענות כנגד התנהלותה של בזק שנעשתה על-פי הספר".

בתגובה לפניית "גלובס" מסרה בזק כי "בזק ביקשה להציע מבצע מצוין ללקוחותיה, במסגרת מסלולים לכלל הלקוחות ולא רק ללקוחות חדשים. החברה פעלה על-פי הנהלים שקבע משרד התקשורת עצמו. ואולם, למרות שהמבצע הוא פרו-צרכני, ולמרות שבזק פעלה על-פי כל דין, החליט המשרד באופן תמוה לעצור את המבצע".