בדרך לשביתה כללית? ההסתדרות תכריז מחר סכסוך עבודה

עיני על סוגיית עובדי הקבלן: "יש הזדמנות לתקן אחת ולתמיד את העיוות ההיסטורי הזה שכולם השלימו איתו במשך שנים"

בית נבחרי ההסתדרות יתכנס מחר (ג') לישיבה מיוחדת בשעה 15:30 כדי לאשר את סכסוך העבודה במשק בעניין עובדי הקבלן. ההסתדרות תדרוש העסקה ישירה של עובדי קבלן כך שמספרם יצומצם למינימום הכרחי. זו הפעם הראשונה שההסתדרות מכריזה על סכסוך עבודה בגלל עובדי הקבלן, אולם מדובר למעשה ב"תירוץ" של היו"ר עופר עיני להכין את הקרקע להשבתת המשק בשל דוח טרכטנברג.

"ההסתדרות תניף מחר דגל של מאבק סולידריות שבו העובדים המאורגנים נלחמים למען אותם עובדים שבמשך השנים הוזנחו ע"י המדינה, תוך ניצול ציני של חולשתה של העבודה המאורגנת בשנות ה-80 וה-90", מסר היום עיני בהודעה שהוציאה ההסתדרות לתקשורת. "היום, בעקבות המחאה החברתית, הציבור הישראלי אמר את דברו. הוא מבין שבצורה הזאת לא ניתן להמשיך. כיום יש הזדמנות לתקן אחת ולתמיד את העיוות ההיסטורי הזה שכולם השלימו איתו במשך שנים".

ההסתדרות מסרה עוד כי החלה בעבודה שוטפת בנושא: יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ייעזר במומחים חוץ-הסתדרותיים למתן ייעוץ בנושא עובדי הקבלן. הוא ייוועץ עם פרופ' רות בן-ישראל, כלת פרס ישראל ומי שנחשבת למומחית בעלת שם בכל הנוגע לזכויות עובדים ויחסי עבודה. כמו כן, חבר בצוות גם הפרופ' אביה ספיבק, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, מי שערך מחקר בנושא העסקה ישירה של עובדי הקבלן, ומי שעומד, יחד עם הפרופ' יוסי יונה, בראש צוות המומחים של המחאה החברתית.