מבאS

התורים לרכישת אייפון S4 יהיו ארוכים מאוד, אך האנדרואיד כבר נושף בעורפו

נתחיל דווקא מהסוף. השקת האייפון החדש של אפל בשבוע שעבר הייתה אמנם מאכזבת ועוררה גל של ביקורות במדיה החברתית ובבלוגוספירה, אולם באפל יכולים להיות רגועים (אם כי לא לאורך זמן); גם האייפון החדש, הקרוי אייפון S4, צפוי להיחטף מהמדפים.

אז מה בכל זאת היה מאכזב? בעיקר מה שלא קיבלנו שם - אייפון 5. השקט התעשייתי שמאפיין את אירועי אפל, ואחראי במידה רבה לבאזז החיובי שאופף כל השקה של מוצר שלה, עבד הפעם לרעתה.

כך, הציפייה למכשיר עם עיצוב חדשני ושונה, הסתיימה עם מכשיר זהה ושיחה על המכשיר ה"נעדר" ולא ה"נהדר". אמנם מדובר במכשיר עם יכולות משודרגות, אבל מאפל אנחנו מצפים הרי להרבה יותר מ"סתם" עוד פיצ'רים טכנולוגיים.

עוד יותר מעניינת העובדה שהשיח השלילי לא אפיין רק את מעריצי אנדרואיד השמחים לאיד בכל רגע נתון, אלא גם את מעריציה המושבעים של אפל, שמתקשים בזמני שגרה (לא כל שכן השקה) להביע סנטימנט שלילי כלשהו כלפי החברה.

אז כן, גם הפעם סביר להניח שנראה תורים ארוכים מחוץ לחנויות אפל ביום ההשקה, שעשויים להיות אפילו ארוכים במיוחד בצל מותו של סטיב ג'ובס. אולם, הפגיעה במותג הקדוש שיצר ג'ובס היא כבר מוחשית לגמרי.

כך, בעוד שעד כה גוגל נאלצה "לרדוף" אחרי עליונות העיצוב, הממשק והשיווק של מוצרי אפל - נראה כי הפער בין השתיים הצטמצם ואפל במידה מסוימת כבר נשארה מאחור.

במילים אחרות, אם עד כה, הפער לטובת חלק ממכשירי האנדרואיד נתפס כזמני בלבד, עד לבואו של המכשיר החדש מבית אפל - כעת הם קיבלו "בוסט" אדיר שעשוי לצבור תאוצה נוספת עם מותו של בעל החזון האמיתי של החברה. ואיפה זה שם את בלקברי? הרחק אי-שם מאחור.

ג'ובס לא לקח חלק באירוע ההשקה שהתקיים כיממה לפני מותו, אבל באירוע הייתה נוכחת-נפקדת נוספת - פייסבוק, שהייתה אמורה לקחת חלק פעיל באירוע אך נעדרה ממנו ברגע האחרון.

פייסבוק עובדת על מיזם סודי ("פרויקט ספרטן") שיאפשר לה לעקוף את חנות האפליקציות של אפל ולהציע גישה לרשת החברתית באמצעות אפליקציית רשת מבוססת דפדפן.

מה זה אומר לגבי אפל? ענקית המחשבים והסלולר צפויה להיאבק בחודשים הבאים לא רק מול גוגל או סמסונג אלא גם מול ענקית האינטרנט החדשה-ישנה: פייסבוק. לאפל, בכל אופן, לא הולך להיות קל.