IBI: איזה אירועים ישפיעו על סקטור הנפט והגז בקרוב?

האנליסט גיל בשן מ-IBI מעדיף השקעה במניות אבנר ודלק קידוחים בתחום סקטור הגז הטבעי ■ חוזר על מחיר יעד של 2.6 שקל לאבנר ו-14.5 שקל לדלק קידוחים

החודשים הקרובים בשוק הנפט והגז המקומי יהיו מעניינים וחשובים למשקיעים במניות התחום. שלוש אסדות קידוח פועלות במים הכלכליים של ישראל ומספר רב יחסית של חברות צפויות לספק נתונים לגבי הפוטנציאל הקיים ברישיונותיהן. שלל הפרסומים צפויים להוות קטליזטור לתנועה במניות הסקטור. כך מציין האנליסט גיל בשן מבית ההשקעות IBI בעדכון שפרסם היום (ב') לסקירתו על הסקטור.

ב-IBI ריכזו את האירועים המרכזיים בתחום האקספלורציה הצפויים להשפיע על המניות המסוקרות בתקופה הקרובה. "מידע רב צפוי לזרום למשקיעים במניות סקטור הגז והנפט בחודשים הקרובים. ההסתברויות הגבוהות להצלחה גיאולוגית, האפשרות לחשיפה פוטנציאל נוסף ברישיונות, והמחיר הנוח של המניות לאחר הירידות מתחילת השנה מוביל אותנו לחזור על המלצת הקנייה מחודש יוני האחרון".

בשן מעריך כי החשיפה הכדאית ביותר היא דרך שותפויות דלק קידוחים ואבנר שלצד פעילותן האקטיבית ליצירת ערך מציגות פרופיל סיכוי סיכון אטרקטיבי ביחס לשותפויות האחרות.

הוא חוזר על מחיר יעד של 2.6 שקל לאבנר ו-14.5 שקל לדלק קידוחים (גבוה בכ-37% וכ-34% לעומת מחירי השוק, בהתאמה). גם את מחירי היעד לישראמקו (55 אגורות) דלק אנרגיה (1,650 שקל) מותיר בשן ללא שינוי.

האירועים המרכזיים שישפיעו על הסקטור בחודשים הקרובים:

1. קידוח לוויתן 3 : קידוח זה הוא למטרות הגז במבנה לוויתן. אסדת הסדקו שקדחה את קידוחי הפיתוח במאגר תמר סיימה את מעט מוקדם מהצפוי וצפויה להתחיל את קידוח האימות המטרה לאסוף מידע נוסף על אופי המבנה בלוויתן. קידוח אימות זה (שישמש בעתיד גם להפקה) צפוי לספק תמונה עדכנית ומהימנה יותר לגבי כמויות הגז במאגר. בדומה לעדכון הכמויות כלפי מעלה במאגר תמר לא מן הנמנע כי גם בלוויתן יעודכנו עליהן דווח בתחילה. תוצאות הקידוח צפויות באמצע חודש נובמבר.

2. מידע נוסף לגבי רישיונות דלק ונובל: ב-15 בנובמבר תערוך נובל אנרג'י כנס משקיעים ובו צפויה החברה לספק מידע בנוגע לרישיונות שבבעלותה באזור. להערכת IBI תפרסם נובל ממצעים מתוך הסקרים הסיסמיים שנעשו ברישיונות אלון, רות, קרן, אביה, וכן בלוק 12 בקפריסין.

3. קידוחי דולפין 1 ותנין 1: קידוחי אקספלורציה ברישיונות חנה ודוד. נובל כבר קדחה את שלב א' ברישיון חנה, זאת על מנת לנצל ביתר יעילות את זמינות האסדות שבאזור. הגעה מטרות הגז ותוצאות הקידוח צפויות בחודש דצמבר. ההסתברות הגבוהה מאוד להצלחה גיאולוגית (כ-73% ) מספקים אופטימיות לתגלית גז נוספת.

4. קידוח בבלוק 12 בקפריסין: אסדת ההומר פרינגטון שסיימה את קידוחי הפיתוח במאגר נועה (ים תטיס) כבר התמקמה בקפריסין לצורך ביצוע קידוח אקספלורציה למטרות הגז. פרסומים בתקשורת הצביעו על פוטנציאל לתגלית בהיקף של 10 TCF שממנה ייהנו בעיקר דלק קידוחים ואבנר להן אופציה לרכישת 30% מהרישיון. "להערכתנו לתגלית בקפריסין תהיה משמעות חיובית לכלל החברות הפעילות זאת מאחר וכמות כזו של גז בקפריסין תעלה באופן משמעותי את הסבירות להקמה של פלטפורמת ייצוא בפרק זמן סביר. תוצאות הקידוח כנראה בחודש ינואר".

5. קידוח הנפט לוויתן 1: התקלות באסדת הפרייד עיכבו את השלמת הקידוח שהופסק בטרם הגיע לשכבת המטרה. נובל והשותפויות צפויות לחדש את הקידוח עם אסדת ההומר פרינגטון לאחר שזאת תסיים את הקידוח בקפריסין. תוצאות צפויות בחודשים ינואר-פברואר. להערכת בשן מדובר באבן דרך משמעותית ביותר בנוגע לפוטנציאל הקיים באזור, תגלית נפט עשויה לשנות את כללי המשחק ובהתאם את שווי השותפות.

6. פרסום מידע מהותי ברישיונות נוספים: במהלך החודשים הקרובים מספר חברות הפעילות במים הכלכליים של ישראל אך גם ביבשה, צפויות לפרסם מהותי למשקיעים המבוסס על ניתוח הסקרים הסיסמיים שבוצע ברישיונותיהן . מידע זה ישפוך אור נוסף לגבי על הפוטנציאל הקיים באזור. בין הרישיונות ים חדרה, גבריאלה, יצחק, צפויים לספק מידע חשוב לגבי פוטנציאל הנפט במים רדודים לחופי ישראל.

7. קידוח אקספלורציה ברישיונות שרה ומירה: רישיונות שרה ומירה בבעלות הכשרה אנרגיה ומודיעין כבעלי העניין העיקריים צפויים להתחיל בחודש פברואר בכפוף לסיום הקידוחים של אסדת ההומר פרינגטון ברישיונות נובל-דלק. המאגרים הפרוספקטיביים בשרה ומירה משמעותיים להתפתחות שוק הגז המקומי בשל כמות הגז הפוטנציאלית והתחרות שיהוו למאגר תמר, ספק הגז היחידי לעת עתה למשק הגז.