האוצר: רופאים מצה"ל והמשטרה יגויסו במקום המתמחים

(עדכון) - משבר במערכת הבריאות: 340 רופאים מתמחים התפטרו הבוקר ■ שטייניץ: "רופאים מרוויחים יותר מרה"מ" ■ משרד האוצר מבקש להוציא צווי מניעה למתמחים; דיון נקבע ל-17:00 בבית הדין לעבודה ■ סגן שר האוצר יצחק כהן: "זה לא יהודי ולא מוסרי מה שעושים המתמחים"

משרד האוצר מכנס בשעה זו מסיבת עיתונאים בירושלים לרגל פרסום דוח השכר השנתי במגזר הציבורי. עם זאת, בשל התפטרות מאות רופאים מתמחים הבוקר (ב') והמשבר במערכת הבריאות, רוב מסיבת העיתונאים תוקדש לסוגיית התפטרות המתמחים.

340 מתמחים התפטרו - מערכת הבריאות במשבר

במשרד האוצר כבר פנו לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה למתמחים המתפטרים.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, עדיין לא החליט האם להשתמש בסמכותו מכוח התקנות לשעת חירום ולחתום על הוצאת צווי ריתוק לחלק מהרופאים. ניתן להוציא צווי ריתוק גם למי שהתפטר על-פי מידת חיוניותו.

היועץ המשפטי לממשלה אישר עקרונית הוצאת צווי מניעה, ודיון בעניין זה בבית הדין לעבודה נקבע לשעה 17:00.

סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס), תקף את הרופאים המתמחים ואמר כי הם "כולם בעשירון העליון צפונה, אלה לא אנשים שהולכים לתוכנית ויסקונסין. פעם דיברו על היד על השאלטר, היום אנחנו שומעים על יד על האינקובטור. זה לא יהודי ולא מוסרי מה שהם עושים".

שר האוצר יובל שטייניץ הוסיף כי "במדינה מתוקנת, מדינת חוק, מדינה שבה יחסי העבודה במשק מבוססים על כיבוד הסכמים ושלטון החוק, הדבר היה צריך להיגמר; והנה אנו עומדים היום בפני משבר המתמחים. זה טבעי שקבוצה כזו או אחרת לא מסכימה ולא מקבלת את ההסכם.

"אני קורא לרופאים ולמתמחים שקיבלו בהסכם שנחתם תוספות שכר משמעותיות, אין מקום לפגוע בחולי ישראל, אפשר שתיהיה מחלוקת על כל דבר. כל רופא באמצע הדרך מרוויח יותר מראש ממשלת ישראל - וזה לא כולל כל מיני עבודות פרטיות".

במהלך מסיבת העיתונאים שיגר גל הרשקוביץ', ראש אגף התקציבים באוצר, רמז עבה לכך שהאוצר בוחן גיוס רופאים מחוץ למערכת הבריאות הציבורית. הוא הבטיח לספק את "כל הכסף הנדרש כדי לתגבר את פעילות המוסדות בהם יהיו פיטורים", כלומר האוצר יאפשר למתמחים להתפטר ויגייס רופאים חדשים במקומם.

מהיכן יגויסו הרופאים? שטייניץ רמז כי ייתכן שהאוצר יגייס רופאים מצה"ל והמשטרה במקום המתמחים שהתפטרו.