פקיד ברשות התאגידים חשוד במעילה בהיקף מיליוני שקלים

דניאל שילוני חשוד כי לקח לכיסו בעשרות מקרים סכומים ששילמו אנשים שביקשו לפתוח חברות ■ המשטרה: שילוני הודה כי נטל בדרך זו כמיליון שקל, אך עפ"י החשד הוא גנב כ-5 מיליון שקל

הותר לפרסום: משטרת מחוז ירושלים עצרה לפני מספר ימים את דניאל שילוני (40), פקיד ברשות התאגידים של משרד המשפטים, בחשד כי מעל בכספי האגרות לרישום חברות חדשות בהיקף של מיליוני שקלים.

על-פי החשד, בעשרות מקרים לקח שילוני לכיסו הפרטי, בכל פעם, 2,500 שקל, ששילמו אנשים שביקשו לפתוח חברות חדשות.

לדברי המשטרה, כדי להסתיר את מעשיו, נתן שילוני למבקשים קבלות שלקח מתיקים ישנים שנפתחו ברשם החברות.

עוד מסרה המשטרה כי שילוני כבר הודה בחקירתו כי נטל בדרך זו כמיליון שקל, אך על-פי החשד, מדובר בסכום גניבה גדול בהרבה, בהיקף של כ-5 מיליון שקל.

חקירת המשטרה החלה בעקבות בדיקה סמויה שניהלה רשות התאגידים נגד שילוני, לאחר שעובדים אחרים ברשות חשדו כי הוא מועל בכספים. בהמשך הגישה הרשות תלונה למשטרה, ובעקבותיה, כאמור, נעצר שילוני.

מעצרו של שילוני הוארך ביומיים על-ידי בית משפט השלום בירושלים.

בעקבות מעצרו של שילוני נמסר ממשרד המשפטים כי "ערנותם של עובדים ברשם החברות הביאה לגילוי ממצאים אשר העלו חשד למעילה כספית של פקיד זוטר ברשם החברות. בדיקה סמויה שניהלה הרשות, בשיתוף קב"ט משרד המשפטים, חשפה חשדות למעילה הקשורה לתשלום אגרות רישום חברות חדשות. בעקבות כך הוגשה תלונה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה. אתמול (א') בשעות הערב עצרה המשטרה את הפקיד בחשד לביצוע המעילה בהיקפים גדולים".

עוד נמסר כי "מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, רואה בחומרה את המקרה ופועל, הן במסגרת הנהלת משרד המשפטים והן בשיתוף-פעולה עם גורמים ממשלתיים אחרים, לסגירת הפרצות ויצירת תנאים שלא יאפשרו הישנות של מקרים דומים ביחידות משרד המשפטים וביחידות ממשלתיות אחרות המקבלות תשלומים בדרך זו (שוברים).

"המנכ"ל שיבח את פעולת עובדי רשם החברות שבזכותם נתגלו החשדות אשר דווחו לגורמים הרלוונטים במשרד, וקרא ליתר העובדים לגלות ערנות בעבודתם".