גולן טלקום תשתמש בתשתיות של סלקום לנדידה

(עדכון) - 2 החברות חתמו על הסכם הסכם על נדידה פנים ארצית, במסגרתו תשתמש גולן טלקום ברשת האנטנות של סלקום כדי לספק כיסוי ללקוחותיה בכל הארץ

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת גולן טלקום חתמה עם חברת סלקום, לשימוש בתשתיותיה. 2 החברות הגיעו להסכם על נדידה פנים ארצית, במסגרתו תשתמש גולן טלקום ברשת האנטנות של סלקום כדי לספק כיסוי ללקוחותיה בכל הארץ.

גולן טלקום ניהלה מו"מ גם עם פרטנר ופלאפון, אך הראשונה לא הפגינה התלהבות רבה מהאפשרות שגורם מתחרה כמו גולן טלקום יחכור ממנה תשתיות. פלאפון הייתה אמנם רצינית, אך לבסוף הוחלט בגולן טלקום ללכת על סלקום, כנראה שגם מהסיבה שמירס חתמה על הסכם עם פלאפון רק לאחרונה.

הנדידה הפנים ארצית היא מהלך שנכפה על ידי משרד התקשורת על החברות הסלולריות, על מנת שהמפעילים החדשים שייכנסו לשוק, יוכלו לעשות זאת בצורה שלמה.

כלומר, יוכלו למכור שירותים מהיום הראשון לתחילת פעילותם ולא יצטרכו לחכות עד שתושלם פריסת האנטנות שלהם בכל הארץ. לכן הם בעצם חוכרים את רשת האנטנות של המפעיל הקיים, שכבר פרוסה בכל הארץ ומשלמים עליה בהתאם למה שסוכם במו"מ.

כתוצאה מהקושי שבהקמת אנטנות סלולריות בישראל, לא בטוח האם המפעילים החדשים יוכלו לעמוד בדרישה להקמת רשת סלולרית בפריסה מלאה, ולכן השימוש באנטנות של הרשתות הסלולריות הקיימות יימשך כנראה עוד זמן רב.

גולן טלקום עוסקת בימים אלה בחיפוש אחר משרדים וביצירת התקשרות עם הספקים שיקימו עבורה את הרשת.

החברה נכנסה באיחור לתחרות לאחר שהוכרזה כזוכה ארבעה חודשים לאחר סיום המכרז הסלולרי שנערך בחודש אפריל השנה, ולאחר ששתי המתחרות שזכו לפניו במכרז לא הצליחו להעמיד את הערבות שנקבעה במכרז.