לראשונה: רישיון קבוע לייצור חשמל סולארי - לערבה פאוור

מדובר ברישיון הקבוע הראשון שניתן בישראל לשדות סולאריים ■ שר התשתיות, עוזי לנדאו: "בכוחה של תעשיית האנרגיות המתחדשות לתרום ליצירת מאות מקומות עבודה"

רשות החשמל העניקה היום (ב') לחברת ערבה פאוור רישיון קבוע לייצור חשמל סולארי בשדה הסולארי בקטורה. מדובר ברישיון הקבוע הראשון שניתן בישראל לשדות סולאריים.

השדה מפיק ומזרים חשמל לרשת החשמל הארצית באופן סדיר כבר מה-30 באוגוסט. השדה הסולארי הראשון בישראל, שהוקם בקיבוץ קטורה על ידי חברת ערבה פאוור, נחנך לפני כ-3 חודשים והוא מייצר חשמל ירוק בהיקף של 4.95 מגה ואט, המייצרים יחדיו כ-9 מיליוני קו"ש לשנה. מלבד הרשיון החדש, ערבה פאוור מחזיקה ב-11 רישיונות למתקנים סולאריים בינוניים בהיקף כולל של 68 מגה ואט, המהווים כ-21% מסך ההספק שחולק עד כה בידי רשות החשמל. סכום ההשקעה בפרויקטים הללו הוא כ-300 מיליון דולר.

מתן הרישיון מותנה בחתימה סופית של שר התשתיות, עוזי לנדאו, שציין כי "זהו יום בעל משמעות למאבקה של ישראל לעצמאות אנרגטית. נמשיך לפעול במטרה שהחשמל במדינת ישראל יהיה כמה שיותר ירוק, היכן שרק אפשר. בכוחה של תעשיית האנרגיות המתחדשות לתרום ליצירת מאות מקומות עבודה, במיוחד באזורי הפריפריה".

ג'ון כהן, מנכ"ל ערבה פאוור, הוסיף: "זהו צעד נוסף בהפיכתה של ישראל למעצמה ירוקה ובשבירת התלות במקורות אנרגיה המיובאים. אנחנו מודים לשר התשתיות ולצוותו ולחברת החשמל ורשות החשמל על תמיכתם ועל הליווי הצמוד להם זכינו".

אליעזר טוקמן, מנכ"ל סימנס ישראל, הקבלן המבצע של השדה הסולארי בקטורה הוסיף: "זהו פרויקט ייחודי וחשוב והוא מהווה הזדמנות נפלאה לסימנס להיות חלוצה בתחום האנרגיה הסולארית בישראל ולבנות עצמה כשותף חזק ואמין. אנחנו שמחים על ההתקדמות הנוספת בפרויקט זה, שמיישם ומחזק את הפורטפוליו הידידותי לסביבה שעומד בבסיס עקרונותיה של החברה".

יוסף אברמוביץ, נשיא החברה סיכם: "ערבה פאוור צפויה להכריז בקרוב על שתי פריצות דרך נוספות. הראשונה היא קבלת הרישיונות הראשונים לפרויקטים סולאריים בקרב האוכלוסייה הבדואית, והשנייה קידום השדה הסולארי הגדול בקטורה בהיקף של 40 MW שיספק שליש מצריכת החשמל של העיר אילת".