ורטהיים בהצעת רכש למחיקת נביעות מהבורסה בת"א

מוזי ורטהיים הגיש הצעת רכש מלאה למניות החברה על סך 13.3 מ' ש' ■ אם עד סוף החודש תושלם העסקה, תימחק נביעות מהמסחר ■ רוני קוברובסקי, נשיא קוקה קולה, יישאר בעל עניין

חברת נביעות - טבע הגליל, שבשליטת החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה) הודיעה היום (ב') כי מוזי ורטהיים, בעל השליטה בחברה, הגיש הצעת רכש מלאה למניות החברה על סך 13.3 מיליון שקל, לפי מחיר של 12.9 שקל למנייה. בזמן פרסום ההצעה, בפתיחת המסחר בת"א, שיקפה ההצעה פרמיה של 64% - אולם המניה הדביקה את הפער במהלך יום המסחר החולף.

הצעת הרכש של ורטהיים מיועדת למעשה למחוק את נביעות מהמסחר בבורסה בת"א. זאת, לאחר שהאחרון גם כך מחזיק בכ-78.58% ממניותיה של נביעות, ולפיכך זו הוזהרה לפני חודשיים על ידי מנהלת הבורסה כי אינה עומדת בתנאי הסף למסחר (החזקות הציבור בה קטנות מ-15% כיום ועומדות על 10.67%).

הצעתו של ורטהיים מופנית לציבור הרחב, המחזיק כאמור בכ-10.6% ממניות נביעות, ומנגד אינה כוללת את החזקותיו של רוני קוברובסקי, נשיא קוקה קולה (המחזיק בכ-10.75% ממניות נביעות).

על פי הצעת הרכש, על בעלי המניות להשיב להצעה עד סוף החודש, כאשר אם עד אז 5.7% מבעלי המניות בנביעות ייענו לה, תתבצע מכירה כפויה ליתר הניצעים, והעסקה תצא למעשה לפועל.