שבועיים לאחר שנחשף: הטאבלט של אמזון עומד למשפט

הטאבלט החדש של אמזון, קינדל פייר, יגיע לחנויות רק ב-15 בנובמבר, אך כבר עכשיו הוא צריך להתצטייד בסוללת עורכי דין ■ התובע: טרול פטנטים מוכר שרדף בעבר אחרי אפל ו-RIM

נדמה כי הסוף למלחמות הפטנטים בין ענקיות הטכנולוגיה והאלקטרוניקה לא נראה באופק, והשחקנית התורנית הפעם היא אמזון , עם האיום החדש שמרחף סביב מכשיר הטאבלט החדש שלה, הקינדל פייר, עליו הכריזה החברה לפני כשבועיים.

האתר PaidContent דיווח אמש (ב') כי בימים האחרונים הוגשה כנגד אמזון תביעת פטנטים חדשה על-ידי חברת אקסיה ריסרץ' (Acacia Research), חברה המכונה גם "טרול פטנטים", שכן היא מחזיקה בכמויות נכבדות של פטנטים על מנת לתבוע חברות אחרות ועל-ידי כך לייצר רווחים.

על-פי הדיווח, בקינדל פייר הופרו מספר פטנטים הקשורים לפעילותה של מערכת ההפעלה, שלכאורה נכונים לכל מכשיר מבוסס מסך מגע שלמדנו להכיר בשנים האחרונות.

לדוגמה, אחד מהפטנטים שעליהם נבנתה התביעה מתאר את הפעולה של נגיעה באייקון מסוים על המסך וביצוע פעולה מסוימת על-ידי מערכת ההפעלה.

פטנט אחר שעליו מבוססת התביעה מתייחס לפטנט שהוצא על-ידי חברת Palm, שנרכשה על-ידי HP לפני כ-3 שנים, והוא עוסק בהפעלה של מספר לוחות שנה במקביל.

פעילותם של טרולי פטנטים מאפשרת לייצר הכנסות של מאות מיליוני דולרים רק מהגשת תביעות וחתירה להסכמי תמלוגים מענקיות האלקטרוניקה הנתבעות. אקסיה ריסרץ' כבר תבעה בעבר חברות כמו אפל ו-RIM (יצרנית הבלקברי), כשבמקרה של האחרונה - הושג הסכם תמלוגים על הפרת פטנטים שבעקבותיו נאלצה RIM לשלם למעלה מ-612 מיליון דולר לטרול פטנטים.

נזכיר כי הקינדל פייר של אמזון הוכרז לפני כשבועיים, ו-5 ימים בלבד מאז שנפתחו ההזמנות המוקדמות למכשיר החדש, דווח כי נמכרו למעלה מ-250 אלף יחידות ממנו.

מחירו של הקינדל פייר עומד על 199 דולר, והוא כולל מסך מגע בגודל 7 אינץ', מעבד כפול ליבה, קישוריות WiFi ומערכת הפעלה אנדרואיד בגירסה 2.2, אך עם ממשק ייחודי של אמזון.

ומה אנחנו חושבים על כל הסיפור הזה? בסופו של דבר תביעות פטנטים נגד מוצרים שאפילו טרם החלו להימכר - יפגעו בעיקר בנו, המשתמשים והצרכנים, שעלולים לראות כיצד מוצרים מסוימים מוסרים מהמדפים בעקבות צווי מניעה וכדומה.