"מצעד המיליארדרים" בארה"ב: מפגינים יצעדו לבתי מנכ"לים

היום מתוכננת הפגנת מחאה גדולה - מצעד של המוני פעילים לעבר הבתים של מנכ"לים בניו-יורק ■ "נצעד לבתי המנכ"לים הגדולים שאינם משלמים מסים, מקצצים במשרות העובדים ומדרדרים את הכלכלה"

תנועת המחאת המתרחבת בארה"ב הקוראת "לכבוש את וול סטריט" מנהלת היום (ג') מצעד מחאה גדול של הפעילים ההולכים לבתיהם של המנכ"לים העשירים ביותר בניו-יורק. המפגינים יצעדו ברחבי מנהטן במצעד המכונה "סיור המיליארדרים" ויובילו את מחאתם על אי צדק ואי שויון כלכלי לבתיהם של מנכ"לים עשירים כמו מנכ"ל ניוז קורפ, רופרט מורדוך ומנכ"ל JP.מורגן, ג'מי דימון.

תנועת המחאה התופסת תאוצה בארה"ב הולידה את הרעיון למצעד שכזה לאחר שמנכ"ל גולדמן זאקס ביטל את הרצאתו בקולג' ברנארד בניו-יורק בטענה כי הוא נאלץ להיות בוושינגטון, ובכך דחה עימות.

כזכור, מאות פעילים החלו את גל המחאה בהקמת במאהל ליד וול סטריט ב-17 לספטמבר והפגינו כנגד תאוות הבצע של התאגידים הגדולים. כ-700 פעילים נעצרו בעת מצעדי המחאה שנערכו עד כה בניו-יורק. כ-100 פעילים נעצרו בבוסטון.

"סיור המילארדרים" מתוכנן לעצור בבית מנכ"לים של חברות העוסקות בין השאר גם בתחום האנרגיה ואף בביתו של מנהל קרן גידור.

"הצטרפו אלינו לסיור הרגלי לביתם של המנכ"לים הגדולים וכן מנכ"לי הבנקים שאינם משלמים מסים, מקצצים במשרות העובדים ומדרדרים את הכלכלה שלנו ובמקביל מחלקים לעצמם בנונוסים ענקיים וחסרי תקדים", אמר אחד הפעילים בארגון המחאה.