ארה"ב: פסיקה שלישית נגד טבע ובקסטר ב-3 שבועות

בית משפט בארה"ב הורה לטבע ובקסטר לשלם פיצויים בסך 90 מיליון דולר למייקל וושינגטון, שקיבל את סם ההרדמה פרופופול וחלה בצהבת בעקבות שימוש חוזר בבקבוקונים

פסיקה נוספת של בית משפט בארה"ב נגד טבע ובקסטר בגין תרופת הפרופופול התקבלה שלשום (ה'), השלישית במספר ב-3 השבועות האחרונים. גם במקרה זה הורה בית המשפט לטבע ובקשטר לשלם פיצויים לחולה בגין שיווק בקבוקים חוזרים לשימוש של הסם המרדים.

התובע הפעם הוא מייקל וושינגטון, יוצא חיל האוויר האמריקנית, שעבר בדיקת קולונוסקופיה והורדם באמצעות שימוש בפרופופול, ובשל השימוש החוזר בבקבוקונים הוא חלה במחלת הצהבת. במקרים אחרים טענה טבע כי היא אחראית לאספקת התרופה, ואילו אופן השימוש הינו בידי הרופאים בלבד.

בפסיקה האמורה הורה בית המשפט לטבע ובקסטר לפצות את וושינגטון ב-90 מיליון דולר, וזאת בהמשך לפיצויים ב-306 מיליון דולר עליהם דווח ב-3 השבועות האחרונים. המקרה הראשון שהובא לבית המשפט הסתיים במתן פיצוי של 500 מיליון דולר לחולים על-ידי שתי החברות.

דובר טבע בארה"ב מסר לסוכנות הידיעות בלומברג כי החברה תערער על הפסיקה, וכי טבע מאמינה כי אין יסוד לטענות נגדה. התובעים טוענים כלפי טבע כי ייצרה בקבוקונים גדולים שאפשרו לרופאים שימוש חוזר בתרופה אצל מטופלים שונים.

טבע מייצרת את הפרופופול, וחברת מקסון (McKesson) מסן פרנסיסקו משמשת כמפיץ שלה בארה"ב. בקסטר מכרה לטבע את התרופה עד שנת 2009.

בחודש שעבר דיווחה טבע כי כ-300 תביעות עומדות נגדה בגין מקרי צהבת שהתפתחו אצל חולים בדרום נבאדה.