טרישה למפגינים: "עלינו להיזהר מלהרוס את הבנקים"

בתגובה למחאה החברתית הגואה גם באירופה אמר נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה: "אסור ללכת רחוק מדי, זה עלול להרוס את הבנקים האחראים ל-75% מהכלכלה"

נשיא הבנק המרכזי של אירופה היוצא, ז'אן קלוד טרישה, עומד במוקד הביקורת של המפגינים ומהווה את אחד הגורמים המרכזיים אליהם מופנית המחאה החברתית הגואה כנגד הסקטור הפיננסי גם ברחבי אירופה. טרישה הגיב היום לרוח המחאה המחריפה ואמר "יש ללמוד את הלקחים מהמשבר" אך הזהיר כנגד נקיטה בפתרונות קיצוניים מדי.

טרישה אמר כי יש צורך ברגולציה חזקה וציין כי מהמשבר למד את הלקח שאין להשאיר את הטיפול במערכת בנקים בידי המדינה השברירית. "זה במסגרת תפקידנו ליצור מערכת בנקים יציבה ואיתנה יותר, כך אני מתרגם את המסר העולה מהמחאה הזו", אמר טרישה בריאיון לרדיו.

עוד הוסיף טרישה, "לכן, מן ההתחלה, מישיבות G20 הראשונה, הודגש הצורך לחזק באופן משמעותי את הכללים והמגבלות על המגזר הפיננסי". לעומת זאת, אמר טרישה כי יש להיזהר ממצב של ללכת רחוק מדי ו"להרוס" את הבנקים, האחראיים ל-75% מהכלכלה.

"אנחנו בחצי הדרך לכיוון המטרה, כבר חיזקנו את הרגולציה על הבנקים המסחריים, אך עדיין יש הרבה מה לעשות בעיקר בתחום הרגולציה על בנקים פרטיים (שאינם מוסדיים)", אמר טרישה.

עוד הוסיף טרישה כי אינו תומך ב"דה גלובליזציה" אך הדגיש כי מהמפגינים נגד הגלובליזציה הוא לומד מסר אחד ברור כי יש לחזק את המימשל הכלכלי הגלובלי.