קרן השקעות: להדיח את מנכ"ל און טראק ולמכור החברה

קרן C. Silk & Sons האמריקנית הפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה, עם החזקה של 10.4% מההון

מדינות ערב חוות כרגע אביב עמים, ועל משקל אותו ביטוי ניתן לומר שחלק מהחברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון האמריקני, חוות אביב של בעלי מניות מוסדיים שממש לא מרוצים מהתפקוד שלהן. די.אס.פי.ג'י היא אחת מהן, ובסוף השבוע האחרון הצטרפה אליה עמיתה ישראלית נוספת, און טראק .

און טראק (On Track), המפתחת כרטיסים חכמים שמבוססים על מעבדי מיקרו ללא מגע ומיועדים לפעולות תשלום ולהפקת דרכונים ותעודות זהות, דיווחה במהלך החג, כי קרן ההשקעות האמריקנית C. Silk & Sons הגיעה להחזקה של 10.4%. כך הפכה הקרן לבעלת המניות הגדולה בחברה הישראלית; שני לה הוא מייסד ומנכ"ל און טראק, עודד בשן, לו יש החזקה של 6.7% מההון.

משקיעה במניות שאיבדו מערכן

C. Silk & Sons, ממקום מושבה במסצ'וסטס, נוהגת להשקיע במניות לפי אסטרטגיה אותה היא מכנה CRFA (Cash Rich Fallen Angel). לפי אתר הבית של הקרן, מדובר בבחירת מניות בעלות פוטנציאל לאפסייד רב, ושהסיכון לדאונסייד בהן הוא מינימלי, וכן - במניות שאיבדו לא מעט מערכן.

בקריטריון האחרון און טראק עמדה ועוד איך: מתחילת השנה איבדה המניה 48% מערכה, והיא נסחרת כרגע לפי מחיר של 1.62 דולר, המשקף שווי חברה של 50 מיליון דולר. און טראק, נזכיר, ביצעה השנה הנפקה משנית קטנה, ובמסגרתה גייסה 18 מיליון דולר לפי 3 דולר למניה - כמעט פי שניים מהמחיר הנוכחי, וסיבה מספיק טובה עבור C. Silk & Sons להזכיר לאון טראק "אקטיביזם מוסדי" מהו.

ההשקעה החלה בסתיו 2006

C. Silk & Sons, כפי שעולה מהמסמך שהוגש לרשות ני"ע האמריקנית, החלה להשקיע באון טראק (בעיקר דרך תיקי לקוחותיה) כבר בסתיו 2006, ונכון לרגע זה שווי השקעותיה בחברה עומד על 8.3 מיליון דולר. בסתיו 2006 מניית און טראק נסחרה סביב 7 דולר למניה, וחישוב קל מגלה שהקרן ולקוחותיה איבדו 35% מערך השקעתם בחברה ששווה כרגע 5.4 מיליון דולר.

הנתון האחרון די מכאיב לקרן, וזו כנראה סיבה מספיק טובה עבורה לצאת למלחמה באון טראק, ולנסות, לפי המסמך, להדיח חלק מחברי הדירקטוריון ואת המנכ"ל, לשנות את מדיניות חלוקת הבונוס למנהלי דרגי C, ו/או במקרה קיצוני יותר - לפעול למכירת החברה או חלק מנכסיה.

און טראק עדיין לא הציגה את עמדתה שלה (C. Silk & Sons עדיין לא כתבה מכתב רשמי לדירקטוריון החברה), אך סביר להניח שבימים הקרובים תהיה התפתחות נוספת ב"רומן" בין שני הצדדים.

המספרים של און טראק
 המספרים של און טראק