הנגיד בצרפת: "תספורת" על החוב ביוון לא מאיימת על הבנקים

נגיד הבנק המרכזי של צרפת, כריסטין נוייר: "יוון אינה מהווה בעיה לבנקים בצרפת" ■ "החשיפה של הבנקים בצרפת לחוב ביוון היא נמוכה באופן משמעותי מרווחי הבנקים"

נגיד הבנק המרכזי של צרפת, כריסטין נוייר, מעביר מסר מרגיע למשקיעים "הבנקים בצרפת יכולים להתמודד עם "תספורת" משמעותית על החוב של יוון", אמר. לעומת המסר המרגיע הבהיר הנגיד של צרפת כי ישנה אפשרות סבירה מאוד כי המוסדות הפיננסיים בצרפת צריכים הזרמת הון.

כדי לחזק את המסר החיובי אמר נוייר כי "יוון אינה מהווה בעיה לבנקים בצרפת...החשיפה הכללית של הבנקים בצרפת לחוב ביוון היא נמוכה באופן משמעותי מהרווחים של הבנקים במחצית הראשונה של השנה", אמר. יצויין כי החשיפה נאמדת בכ-8 מיליארד אירו, בעוד רווחי סקטור הבנקים במחצית הראשונה של השנה נאמדים בכ-11 מיליארד אירו.

כאמור, למרות האופטימיות הניכרת בדבריו, נוייר עדיין אינו פוסל הזרמת הון חדשה לבנקים "יש אפשרות כי הבנקים בצרפת כמו בנקים נוספים בכל אירופה יאלצו להתאים את ההון שלהם לדרישות חדשות בחודשים הקרובים. הערכתי היא שהן יצטרכו להגדיל את הרזרבות", אמר. להערכת נוייר, קרן החילוץ של אירופה (EFSF) יכולה לסייע לבנקים באירופה.

נוייר הנגיד הצרפתי הביע את ביטחונו ביכולת של אירופה לפתור את המשבר עוד לפני התכנסות ועידת הפסגה של ה-G-20. "אנו בטוחים בכך כי תהיה חבילה של פתרונות, שכוללת פתרונות ליוון וקרן אירופאית יציבה בעלת יכולת לפעול ותאפשר חיזוק הון לבנקים".