אפליקציה ישראלית חדשה: צ'ק-אין על-ידי צילום לוגו המקום

האפליקציה החדשה של חברת PicAlogo מאפשרת לבצע צ'ק-אין על בסיס צילום לוגו בית העסק, דרך Foursquare, פייסבוק Places ו-Go Walla

אפליקציה ישראלית חדשה מאפשרת למשתמשיה לבצע צ'ק אין (עדכון מיקום) על-ידי צילום לוגו בית העסק בלבד. האפליקציה החדשה של חברת PicAlogo חוסכת למשתמשים את הצורך לחפש את בית העסק ברשימה ארוכה, כשהם מעוניינים לבצע צ'ק אין דרך רשתות חברתיות מבוססות מיקום כמו Foursquare, פייסבוק Places ו-Go Walla.

משתמש שנמצא בסניף של רשת בתי קפה יוכל לצלם באמצעות האפליקציה את הלוגו שמופיע על כוס הקפה שלו, האפליקציה תזהה את הלוגו ותבצע צ'ק אין לבית הקפה - על בסיס חשבון המשתמש שלו באחת מהרשתות החברתיות. מיקום הסניף של אותו בית עסק ייקבע לפי המיקום הגיאוגרפי של המשתמש באמצעות התקן ה-GPS הנמצא בטלפון הסלולרי - בדומה לאופן שבו הדבר מתבצע היום ברשתות מבוססות מיקום.

הרעיון של אפליקציית PicAlogo הוא לא רק שימוש טכנולוגי במצלמה אלא יתרון של מהירות בביצוע הצ'ק אין. לדברי מנכ"ל PicAlogo, אלי סוויד, "חיפוש אחר בית העסק הרצוי מעיק ומעצבן. לעיתים תהליך איתור בית העסק ברשימה ארוכה לוקח פי עשרה יותר מזמן מתהליך הצ'ק אין עצמו. האפליקציות הקיימות לא באמת יודעות היכן אתה נמצא, אלא רק את האזור בטווח של מאות מטרים". סוויד מסביר כי צילום הלוגו יתאפשר ממפיות בית העסק, שקיות סוכר ובכל מקום בו נמצא הלוגו בבית העסק.

להורדת האפליקציה

בחברה מקווים כי מהירות הביצוע של האפליקציה החינמית תנגיש את קלות הצ'ק אין למשתמשים ותגרור מעורבות יותר גבוהה ביניהם לבין המותגים ובתי העסק השונים.

לדברי סוויד, האפליקציה גם יודעת ללמוד לוגואים לא מוכרים. "אם מישהו מצלם לוגו שעדיין לא מוכר לאפליקציה, היא מאפשרת לבחור באופן ידני מרשימה שמית את שם העסק וכך לומדת אותו. ברגע שיש כמה משתמשים שמצלמים את אותו לוגו ובוחרים את אותו שם עסק, האפליקציה מכניסה את הלוגו לתוך מאגר המידע שלה". לצד סוויד, נמצאים בחברה גם עמית שרמן, זיו קיטלרו ויעל נתן.

סוויד הוסיף כי אמנם האפליקציה, הנמצאת בשלב בטא, עובדת טוב יותר עם מותגים בינלאומיים, אך פועלת גם מול מותגים ישראלים. לדבריו, האפליקציה תומכת גם בקופונים מבוססי מיקום ופועלת בארה"ב עם ענקית הקופונים גרופון ובקרוב גם עם livingsocial. בשלב זה אין פעילות בתחום הקופונים עם אתרים ישראליים. המודל העסקי של החברה מבוסס על חלוקת הכנסות מהקופונים.

עוד הסביר סוויד כי כדי לקבל הטבות וקופונים ניתן לצלם את הלוגו של בית העסק אף ללא צורך לשתף את המיקום עם החברים ברשתות החברתיות.