בשורה בשוק הסמארטפונים: סמסונג וגוגל השיקו את הגלקסי נקסוס

הטלפון החדש שהוא פרי שיתוף פעולה של שתי החברות משלב את הגרסה החדשה של האנדרואיד של גוגל ■ סמסונג סירבה לחשוף את המחיר

לאחר דחייה של שבוע בעקבות מותו של סטיב ג'ובס, הכריזו אתמול (ג') סמסונג וגוגל על השקת סמארטפון הדגל החדש: גלקסי נקסוס. הבשורה במכשיר החדש היא מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.0 של גוגל, המוכרת גם בשם Ice Cream Sandwich או בתרגום חופשי "קסטה".

הגלקסי נקסוס מציע מספר יכולות חומרה מעניינות, כמו מסך ענק בגודל 4.65 אינץ' בטכנולוגיית HD Super AMOLED המציג תמונה ברזולוציה בתקן 720p ומעבד כפול ליבה במהירות של 1.2 ג'יגה הרץ. העובי של המכשיר עומד על רק 8.4 מ"מ והמשקל שלו הוא 135 גרם. המצלמה של המכשיר מגיע רק ברזולוציה של 5 מגה פיקסל, כאשר המצלמה הקדמית המיועדת לשיחות וידיאו עובדת ברזולוציה של 1.3 מגה פיקסל.

"אייס סקרים סנדוויץ' מדגים כיצד החדשנות בפלטפורמת האנדרואיד ממשיכה עם השקה של גרסה אחת שעובדת גם על הטלפון, גם על הטאבלט וגם על כל מה שבאמצע", אמר אנדי רובין, סגן נשיא בכיר לתחום הניידות בגוגל.

גרסה 4.0 מציעה שינוי בממשק המשתמש עם שיפורים ביכולת ריבוי המשימות (מולטי טאסקינג), התראות, ראוטר האינטרנט האלחוטי, יכולות ה-NFC ובגלישה באינטרנט. יכולות התוכנה במצלמה שופרו גם כן, כאשר יש כאן עכשיו מצב צילום פנורמי, צילום וידיאו ברזולוציה בתקן 1080p ואפשרות להוסיף רקעים שונים לתמונות.

חידושים בגרסה 4.0 כוללים גם מנגון לפתיחת נעילת הטלפון באמצעות זיהוי פנים של האדם (Face Unlock). התקן ה-NFC במכשיר משמש כאן להעברת אינפורמציה כמו עמודי אינטרנט, אפליקציות וסרטוני וידיאו עם אנשים נוספים בצורה אלחוטית, רק באמצעות מגע קל בין שני המכשירים.

גלקסי נקסוס יצא בארה"ב, אירופה ואסיה במהלך חודש נובמבר. מחירו של המכשיר החדש טרם פורסם.