באיחוד האירופי הסכימו: הבנקים זקוקים ל-100 מיליארד א'

כך דווח ב-CNBC ■ מקורות בממשל הגרמני מציינים כי ועידת מנהיגי אירופה עלולה להסתיים לא החלטות משמעותיות לגבי קרן החילוץ למדינות גוש האירו ■ תתקיים ועידה נוספת בשבועה הבא

27 נציגי האיחוד האירופי הסכימו על כך שסקטור הבנקים באירופה זקוק לכ-100 מיליארד אירו (138 מיליארד דולר) כדי שמערכת הבנקאות ביבשת תתאושש. כך דווח הערב (ה') ברשת CNBC.

עם זאת, מציינים בדיווח כי עדיין קיימים מחלוקות רבות סביב המשך הטיפול במדינות גוש האירו שסובלות ממשבר חובות, זאת לקראת כינוס שרי האוצר של האיחוד ביום א' הקרוב (ה-23 באוקטובר). דיווחים נוספים בתקשורת הזרה מדברים על פגישה נוספת שתתקיים בין מנהיגי האיחוד האירופי בשבוע הבא.

מקורות בממשל הגרמני מציינים כי ועידת מנהיגי אירופה עלולה להסתיים לא החלטות משמעותיות לגבי קרן החילוץ למדינות גוש האירו, מרכיב חשוב בהתמודדות האיחוד האירופי עם המשבר במדינות השונות. בשוק מודאגים כי כישלון בחזית זו עלול לגרור את השווקים מסביב לעולם לירידות שערים נוספות.

כאמור, כל נציגי האיחוד האירופי הסכימו על הסכום לו זקוק הסקטור הפיננסי באיחוד במטרה לשמור על יציבותו. מדובר בצעד משמעותי בדרך לשמירה על יציבות המערכת הפיננסית מול האיומים מפשיטת רגל של יוון. "נציגי המדינות דנו בסכום המדיוק ועכשיו כולם מסכימים עליו", אמר מקור באיחוד האירופי שנכח בדיון.

עוד הוסכם כי הבנקים יידרשו לנסות ולהשיג את ההון הדרוש להם, אם לא יצליחו לעשות זאת, וגם הממשלות לא יוכלו לסייע, הם יוכלו לקבל את הכספים מקרן החילוץ.

מוקדם יותר הערב פורסם שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לא תנאם בפני הפרלמנט במדינתה לפני שתעזור לבריסל, מה שיהפוך את קבלת ההסכם הסופי בוועידה לבלתי אפשרי מאחר ומרקל לא תקבל את האישור התקציבי הדרוש לכך.

נזכיר כי קרן המטבע הבינלאומית ונציגים האיחוד האירופי לא מסכימים על חומרת המצב ביוון, בעוד בקרן המטבע חוששים כי באיחוד האירופי אופטימיים מדי לגבי יוון והסיוע לה היא זקוקה.