דיווח: מדינות אירופה יוסיפו 1.3 ט' ד' למאבק במשבר החוב

כך אמרו מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות "בלומברג" ■ עוד דווח כי הקרן לחילוץ מדינות אירופה צפויה להקדים את המיזוג עם המנגנון לשמירת יציבות אירופה

ממשלות אירופה יוסיפו 940 מיליארד אירו (1.3 טריליון דולר) לקופת המלחמה במשבר החוב בגוש האירו - כך אמרו היום (ה') שני מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות "בלומברג". לדבריהם של המקורבים, שביקשו שלא להזדהות, מנהיגי אירופה יאחדו בין קרן החילוץ שכבר הקימו לבין הקרן הקבועה אותה הם מתכננים להקים, ויזרימו את הכסף לקופתה.

דיונים בנושא איחוד הקרנות עלו השבוע רמה, לאור המאמצים לגשר על הפערים בין גרמניה וצרפת. נזכיר כי גרמניה טוענת כי יש לסייע למדינות אירופה שנקלעו למשבר חוב בעזרת קרן החילוץ, בעוד בצרפת טוענים כי יש לחזק את הסקטור הפיננסי בגוש.

בתוך כך, נציין כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ייפגשו בהמשך השבוע (שבת), לפני הוועידה ביום א' (ה-23 באוקטובר) כדי להתכונן לוועידה. כמו כן, האיחוד האירופי אישר היום כי שלושה ימים בלבד לאחר הוועידה ביום א', תתקיים ועידה נוספת שתדון בפתרונות למשבר החוב בגוש.

160 מיליארד אירו מתוך 440 מיליארד האירו שבקופת הקרן לחילוץ המדינות כבר יצאו, בין היתר על הלוואות ליוון. אותה הקרן הייתה צפוייה להתאחד עם מנגנון לשמירת יציבות אירופה, השווה 500 מיליארד אירו, באמצע 2013, אך באירופה דנים בהקדמת המיזוג כבר לאמצע 2012.