מומחים: אחרי מותו של קדאפי - מחיר הנפט צפוי לרדת

אנליסטים מעריכים כי עד המחצית השניה של 2012 לוב תייצר 1.6 מיליון חביות נפט ביום ■ פרופסור מפלורידה: "עם הזמן, ייגברו הסיכויים כי נראה אספקה יציבה יותר ומוגברת מלוב"

מותו של מועמר קדאפי וסיום תקופת שלטונו בלוב מעלים שאלות רבות בנוגע לייצור הנפט במדינה, שהיא אחת מעשרים המדינות המובילות בתחום בעולם. על פי הערכות מומחים נראה כי אנו צפויים לראות שינויים לטובה, כאשר מחירי הנפט צפויים לרדת ולהוביל לירידה במחירי הדלקים. נציין כי הנפט נסחר היום סביב כ-85 דולר לחבית, בדומה לרמתו בשווקים לפני פרוץ המהומות בלוב.

"ייצוא הנפט מלוב קוצץ באופן דרמטי במהלך המהפיכה", אמר פרנק אלקוק, פרופסור מפלורידה. לפני המשבר בלוב, המדינה הייתה מייצרת כמעט שתי מיליון חביות ביום. ברגע שהחלו ההפגנות בפברואר השנה, מחיר הנפט זינק ב-35%. "הברזים לא ייפתחו מחר, אך עם הזמן, ייגברו הסיכויים כי נראה אספקה יציבה יותר ומוגברת מלוב", אמר אלקוק.

אנליסטים מעריכים כי בעקבות האירועים, מתגברים הסיכויים לירידת מחירי הנפט, מה שיוביל גם לירידה במחירי הדלקים העולם. לפי התחזיות, לוב תוכל לייצר 600 אלף חביות נפט ביום עד סוף השנה, ו-1.6 מיליון חביות ביום עד המחצית השניה של שנת 2012.