סופו של אסד בדרך? בסוריה מקבלים רוח גבית מחיסול קדאפי

חיסולו של מנהיג לוב נתן השראה למתנגדי השלטון בסוריה, שיצאו להפגין עם תום תפילות יום השישי ■ דיווח: לפחות 4 מפגינים סורים נהרגו מאש כוחות הביטחון לאחר שהבטיחו לאסד גורל דומה לזה של קדאפי

האופוריה שאופפת את תושבי לוב, מראה אותותיה גם בסוריה: מאות מפגינים יצאו היום (ו') לרחובות עם תום תפילות יום השישי והבטיחו כי משטרו של בשאר אסד יהיה הבא ליפול אחרי נפילתו של מועמר קדאפי. סוכנות הידיעות AP מדווחת כי ארבעה מפגינים נהרגו מאש הצבא הסורי.

אחרי קיפאון זמני בהפגנות נגד אסד שהחלו לפני כשבעה חודשים, נראה שהרחוב הסורי שוב מתעורר לחיים. על פי הערכות האו"ם, משטרו של אסד הביא למותם של כ-3,000 מתנגדים עד היום.

למרות ההפגנות ההמוניות שנערכו בסוריה עד כה, לא נרשם זעזוע במשטרו של אסד, והאופוזיציה סובלת מחוסר הישגים ומנהיגות לא יציבה. אבל תמונות החיסול של מנהיג לוב לשעבר הפיחו חיים חדשים בקרב מובילי המרד הסורי.

"קדאפי נעלם, עכשיו תורך מגיע, בשאר", צעקו היום המפגינים במרכז חמה, שם מתרכזת הפעילות נגד הרודן הסורי. "נקריב את נשמותינו ואת הדם שלנו בשבילך, לוב!", קראו מפגינים אחרים, בתקווה שההצלחה של הכוחות החמושים בסוריה תידבק גם בהם.