תוצאות האביב הערבי: היום בחירות חופשיות בתוניסיה

המהפיכה בתוניסיה נושאת פירות ראשונים, כאשר ייפתחו היום הבחירות החופשיות הראשונות במדינה אי פעם ■ מפלגת "התחייה" האסלאמית צפויה לזכות במספר הקולות הגבוה ביותר

האביב הערבי עולה מדרגה - בתוניסיה ייפתחו היום הבחירות החופשיות הראשונות במדינה אי פעם, 10 חודשים לאחר הפלתו של השליט בן עלי, במה שהפך למהפכה הראשונה במסגרת ההתקוממות הערבית העממית.

שבעה מיליון אזרחי תוניסיה יבחרו היום בפרלמנט חדש ובהרכב מועצה שתנסח חוקה חדשה למדינה. כמו כן ייקבע תאריך לבחירת נשיא חדש. הנשיא הזמני פואד מבאזע הודיע כי יפרוש מתפקידו לאחר הבחירות. "אכיר בתוצאות, לא משנה מי יהיה הזוכה ואיזו מפלגה תשלוט בפרלמנט", אמר.

מפלגת "התחייה" האסלאמית, שהוצאה אל מחוץ לחוק בתקופת שלטונו של בן עלי צפויה לזכות במספר הקולות הגבוה ביותר במדינה, אך ככל הנראה לא תזכה במספיק קולות על מנת להעניק לה רוב מכריע במועצה שתכונן את החוקה. רבים במדינה חוששים כי עלייתה של מפלגת "התחייה" תסכן את ערכיה החילוניים של המדינה, על אף שבמפלגה מנסים להפיג את החששות ואף הציגו את מועמדותן של מספר נשים לתפקיד בפרלמנט.

אמו של מוחמד בועזיזי, הצעיר שהצית את עצמו בדצמבר האחרון ובכך הניע את האביב הערבי, אמרה כי הבחירות הן ניצחון לכבוד ולחופש. היא הוסיפה כי היא מקווה כי המנהיגים החדשים של תוניסיה ישמרו את זכר בנה ויתחשבו בעם התוניסאי.