קונרד בלאק תוקף את רופרט מרדוק: "הוא פסיכופת"

במאמר, שפורסם ביום שישי האחרון בעיתון "הפינגטון פוסט", מתאר איל העיתונות הקנדי את יחסיו הארוכים עם רופרט מרדוק ■ בלאק: "במידה מסוימת מרדוק הוא ארגון פשע"

במאמר שכתב קונרד בלאק, איל העיתונות הקנדי שמרצה עונש מאסר של 3.5 שנים על הונאה, הוא מכנה את רופרט מרדוק, איל המדיה הגדול בעולם ויריבו במדיה, "פסיכופת".

"הערצתי לנועזותו וחריפותו, בנוסף ל-25 שנים של יחסים יותר מאדיבים, הופכים את זה קשה עבורי, על אף התקפתו עליי שלא ניתנת לתיאור במילים, לסכם שלאמונתי הוא פסיכופת. מאחורי אישיותו הקשה לתיאור מסתתרת רשעות מודחקת והרסנית. במידה מסוימת הוא ארגון פשע, כפי שהוכח.

"זה, מלבד מנהיגות חלשה, תמיד היה הדבר הכי פגיע בשמרנות האמריקנית של העידן שאחרי רייגן: הישענות על אדם שינטוש כל אחד ויחליף את עורו בכל שינוי של הרוח. כעת, כשהמשמיץ הגדול מתמוטט והופך למועמד להעמדה לדין פלילית בשתי יבשות לפחות, אף אחד לא צריך לסמוך על תמיכתו המתמשכת ליותר מ-24 שעות כל פעם".

בלאק, הבעלים לשעבר של העיתונים "טלגרף" ו"שיקגו סאן טיימס" והמו"ל לשעבר של עיתון ה"ג'רוזלם פוסט" בישראל, הורשע ב-3 סעיפי הונאה בבית משפט בארה"ב ב-2007 ונדון ל-6.5 שנות מאסר. ב-2010 נגזר דינו מחדש ל-3.5 שנות מאסר וקנס של 125 אלף דולר, והוא צפוי להשתחרר בעוד כשנה.

במאמר, שפורסם ביום שישי בעיתון "הפינגטון פוסט", כתב בלאק כי מרדוק הכפיש אותו ופרסם את תמונתו ב"וול סטריט ז'ורנל" ביחד עם "פושעים תאגידיים" אחרים שהורשעו בפשעים חמורים, כמו ברנרד מיידוף שנכלא ל-150 שנים בעקבות הונאת מיליארדים.

בלאק מתאר את הישגיו של מרדוק בתחום המדיה כ"נועזות מבחינת הקונספט והביצוע". "כפי שכתבתי רבות בעבר, מרדוק הוא כנראה בעלי המדיה הגדול בהסטוריה", הוסיף.

"התחריתי עם מרדוק, בהצלחה ובידידות, בבריטניה למשך 15 שנה, כשהיו לי עיתוני ה'טלגרף', ולפרק זמן באוסטרליה. לנו ולנשותינו היו יחסים לבביים. לא הייתי חלק מהמקהלה שהתנגדה להורדת מחירי העיתונים שהוא הוביל בלונדון. כקפיטליסט חשבתי שיש לו כל זכות לעשות זאת. גם תמכתי בו בציבור כאשר כמעט פשט רגל לפני 20 שנה".

"באופן טבעי הייתי מאוכזב כאשר לפני 8 שנים, כשצצו בעיותיי המשפטיות, ארגון המדיה הנרחב שלו נכנס למצב של הכפשות קשות, והאשים אותי בלי סוף בפשעים, שנים לפני שהועלו האשמות.

"כשהתגלתה התנהגותו המביישת בעניין שערוריית ההאזנות באנגליה, התגלה גם כי הוא התערב אישית על מנת לגרום לדיווחים על בעיותי להיראות רעים יותר - זה אישר את מה ששמעתי ממקורותי שלי", כתב בלאק.

"במשך עשורים, מרדוק השמיץ, שיקר ובגד במיטיביו בפוליטיקה, כולל ג'ימי קרטר, מרגרט ת'אצ'ר, ג'ון מייג'ור, שורה ארוכה של מנהיגים באוסטרליה והכוחות הדמוקרטיים בהונג-קונג".