רותי עופר לא תחזיק במזרחי טפחות ללא אישור בנק ישראל

יולי עופר המנוח הוריש את כל מניותיו בעופר השקעות, מניות ששווי השוק שלהן כ-1.2 מיליארד שקל, רק לבתו ליאורה עופר

רותי עופר, אלמנתו של יולי עופר המנוח, לא תוכל לקבל לרשותה מניות בעופר השקעות גם אם תזכה בהליך המשפטי אותו היא מתכוונת לנהל כנגד צוואת בעלה, אלא אם תקבל אישור מבנק ישראל שקבלתו לוקחת חודשים רבים.

מאחר שעופר השקעות מחזיקה במזרחי טפחות ולא ניתן לקבל אמצעי שליטה בבנק לא אישור של בנק ישראל, תצטרך רותי עופר לעבור בדיקת נאותות שיערוך הפיקוח על הבנקים. הליך זה מכונה PROPER&FIT ובו נבדקת כשירותו של המבקש להיות בעל שליטה בבנק. בדיקת הנאותות לוקחת בדרך כלל חודשים רבים, לעתים אף יותר משנה.

יולי עופר המנוח הוריש את כל מניותיו בעופר השקעות, מניות ששווי השוק שלהן כ-1.2 מיליארד שקל, רק לבתו ליאורה עופר. בנו דורון עופר לא קיבל דבר וכעס מאוד. בשבוע שעבר התברר כי בנוסף לדורון עופר שמשיג על הצוואה וטוען לאי תקפותה, גם האלמנה, רותי עופר, שוקלת את צעדיה ועשויה לפנות לבית המשפט בדרישה לקבל נתח מרכושו של בעלה המנוח. רותי עופר היא אשתו השלישית של יולי עופר.

ליאורה עופר תקבל לחזקתה 36.7% ממניות עופר השקעות המחזיקה בין היתר במליסרון ובמזרחי טפחות. מאחר שליאורה עופר החזיקה עד כה 15% מהמניות, תעלה החזקתה בעופר השקעות ל-51.7% מהמניות ודורון יישאר עם 15%. משפחת עופר מחזיקה במזרחי טפחות 25.44% ושולטת בבנק באמצעות עופר השקעות (19.72%). שווי השוק של החזקות אלו הוא 1.5 מיליארד שקל. בנוסף מחזיקה לין אחזקות באופן ישיר 5.72% מהבנק.