תמיר פישמן ממליץ: "כדאי להגדיל את רכיב המניות בתיק"

עדי שטרן ממליץ לנצל את המחירים בשוק: "כשנתוני המאקרו שוב יהיו טובים, המניות כבר יהיו במקום אחר"

אחרי שחוסר הוודאות העולמי, שבמוקדו עתיד משבר החובות באירופה, טלטל את שוקי ההון בעולם בחודשים האחרונים, שבוע המסחר הנוכחי נפתח עם זיק של אופטימיות, בשל פגישת ראשי מדינות גוש האירו במטרה לאשר תוכנית נרחבת להתמודדות עם הבעיות הפיננסיות ביבשת.

את הגישה החיובית של הפעילים בשוק המקומי ניתן היה לזהות במגמת המסחר אתמול (א'), ומנהל ההשקעות עדי שטרן מבית ההשקעות תמיר פישמן, המתארח השבוע במדור, אומר כי "המצב באירופה עדיין לא טוב, אבל בטווח המיידי ההתקדמות לקראת החלטה שם תסיר את עננת חוסר הוודאות ותסייע להרגיע את העצבנות במסחר".

תיק ההשקעות שמציג שטרן מיועד לטווח של שנה-שנתיים, ומתבסס על ההנחה כי מקבלי ההחלטות באירופה יזרימו כספים שיאפשרו פריסה ארוכה של החובות, מהלך שיפגע ביכולת הצמיחה ויוביל להתאוששות איטית וארוכה.

להיזהר מרגולציה

שטרן מניח גם כי הרגולציה בעולם ובארץ תמשיך להיות שחקנית מרכזית, ובשל כך מעדיף להתרחק מחברות שיכולות להיות מושפעות מכך, כפי שקרה לדוגמה עם חברות הסלולר המקומיות.

דווקא בעת הנוכחית, שבה סימני שאלה לא מעטים נוגעים להשלכות מצב המאקרו על פעילות החברות הנסחרות, שטרן מזכיר כי שוק המניות מקדים תמיד את הכלכלה הריאלית, ובהתאם לכך, "כאשר נתוני המאקרו יחזרו להיות טובים, המניות כבר יהיו במקום אחר".

לדבריו, "בתחום המניות, התנודתיות והחששות בשווקים הביאו נכסים רבים להיסחר הרבה מתחת לשווי הכלכלי שלהם. זאת, על אף שמרבית החברות, בדגש על חברות גלובליות, ניצלו את המשבר של 2008 לבצע התייעלות תפעולית, הורידו מינוף וכן מחזיקות במאזנים שיעור גבוה של יתרות מזומן".

תפיסתו של שטרן על תמחור השוק מובילה אותו להקצות נתח יחסית גדול של 30% מהתיק לרכיב המנייתי, והוא נותן עדיפות קלה (60%) לשוק המניות המקומי.

שטרן מציין, כי "אנו רואים לנכון לשנות ולהגדיל את רכיב ותמהיל המניות בתיק, ולשים דגש על חברות גלובליות, זולות, בעלות חשיפה לשווקים מתעוררים ולתחומי פעילות רגישים פחות לסביבה של האטה. אנו ניתן עדיפות לסקטור הטכנולוגיה, אשר נסחר במכפילים נמוכים ואמור ליהנות מהביקושים החזקים לטלפונים חכמים ולטאבלטים, על חשבון סקטורי המזון, התעשייה והנדל"ן, שצפויים לסבול מהמצב".

אחת מהמניות שאותה מזכיר שטרן כמומלצת היא זו של חברת התקשורת בזק , שלגביה הוא סבור כי בזכות "הנהלה חזקה עם קבלות, פיזור הפעילות, התייעלות תפעולית נמשכת, חדשנות, יישור קו בתחום הסלולרי, תשואת דיבידנד מכובדת והפוטנציאל משחרור שלשלאות הרגולציה הנוקשה, הופכת בעינינו לאחת ההשקעות המעניינות והיציבות ביותר".

פוטנציאל באיתוראן

מניה נוספת בעלת פוטנציאל לפי שטרן היא ספקית שירותי איתור וסיכול גניבות רכב, איתוראן . לדבריו, "איתוראן צומחת בשורה העליונה בשיעורים דו-ספרתיים ומגדילה את בסיס המנויים בקצב מהיר. השוק הברזילאי הוא מנוע הצמיחה העיקרי, והוא נראה מבטיח. שם היא נהנית מצמיחת שוק הרכב והיא תעשה זאת גם בסביבה של צמיחה נמוכה".

חברת תקשורת מהעולם שאותה מציין שטרן היא צ'יינה מובייל, שנוסף לתמחור הנוח שלה הוא סבור כי "החברה חשופה לצרכן הסיני, בעלת פוטנציאל אדיר לגידול במנויים ובהכנסות משירותי ערך מוספים, ולכן אנו רואים בה אלטרנטיבה מצוינת לחברות הסלולר בשוק המקומי, ואף בעולם כולו".

החלק הגדול ביותר בתיק של שטרן הוא האג"ח הקונצרניות - 39% ממנו, עם דגש על סדרות צמודות מדד, ואילו בחלק האג"ח הממשלתיות, המהווה 31% מהתיק, הדגש הוא על סדרות שקליות.

לדבריו, "מרווח התשואה בין איגרות חוב קונצרניות לאיגרות חוב ממשלתיות עלה משמעותית מתחילת חודש אוגוסט, ובלא מעט חברות קיימת הזדמנות טובה להגדלת חשיפה לאיגרות החוב".

בחלק הקונצרני שטרן מזהה הזדמנות בסדרות הבנקים, ואומר כי "ההמלצה שלנו היא השקעה באיגרות חוב בדירוג גבוה, כתחליף לאג"ח ממשלתיות, בעיקר בחלק הצמוד". בהקשר זה נציין לטובה את איגרות החוב של הבנקים, כאשר ברקע נשמעות דרישות להגדלת הלימות ההון שלהם, דבר התומך ביכולת שירות החוב שלהם מחד, אך לירידה מהירה במרווחים מאידך".

לעומתם, שטרן מציין כי "בשלב הזה נעדיף לצמצם חשיפה לאיגרות החוב של החברות שעלולות להינזק מהשלכות רגולטוריות", ובין אלה מזכיר את החברות הממונפות, שאליהן הקטינו בתמיר פישמן את היקף החשיפה של בית ההשקעות, ביחס להיקף החשיפה שהייתה לפני חודשים ספורים.

תיק ההשקעות של עדי שטרן
 תיק ההשקעות של עדי שטרן

*** הכותבים במדור "עושה שוק" ו/או חברות הקשורות אליהם עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך