דיווח: חנות האפליקציות לאנדרואיד חצתה את קו ה-500 אלף

על פי חברת המחקר research2guidance, על כל 4 אפליקציות שמפתח ממוצע מעלה לחנות האפסטור של אפל, מפתח אנדרואיד מומצע מעלה 6 אפליקציות לחנות האפליקציות של גוגל

התחרות המתישה בין מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אנדרואיד, למערכת ההפעלה של מכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאץ' של אפל, iOS, ממשיכה לייצר כותרות. רק לפני 3 שבועות דיווחה חברת המחקר קומסקור על הגדלת הפער של אנדרואיד ממכשירי האייפון של אפל (43.7% מנתח השוק האמריקני שייך למכשירי אנדרואיד לעומת 27.3% ששייך למכשירי האייפון), וכעת התחרות מתמקדת בתחום האפליקציות, שם אפל עדיין במקום הראשון.

על פי חברת המחקר Research2Guidance, בחודש ספטמבר האחרון הכילה חנות האפליקציות של אנדרואיד, 'אנדרואיד מרקט', למעלה מ-500 אלף אפליקציות (גם לסמארטפונים וגם לטאבלטים). חנות האפליקציות של אפל, ה'אפסטור' (App Store), הכילה בחודש ספטמבר כ-20% יותר, שהם למעלה מ-600 אלף אפליקציות.

לעומת זאת, על אף שדווקא חנות האפליקציות של אפל ידועה בכללים הנוקשים שהיא מכתיבה למפתחי האפליקציות בשעה שהם מבקשים להעלות את האפליקציות שפיתחו לחנות, research2guidance מדווחים כי שיעור הסרת האפליקציות באנדרואיד מרקט גבוה יותר מאשר באפסטור. על פי הדיווח, 37% מהאפליקציות שאושרו על ידי גוגל והועלו לאנדרואיד מרקט הוסרו זמן קצר לאחר מכן, מסיבות שונות. מצד שני, 24% מהאפליקציות שנבדקו והועלו לאפסטור של אפל הוסרו לאחר פרסומן.

חברת המחקר מעלה את האפשרות שההבדלים המהותיים באחוז הסרת האפליקציות נובע מכך שמפתחי האפליקציות לאנדרואיד נהנים מחופש פעולה גדול יותר מאשר מפתחי האפליקציות לאפסטור, מה שמאפשר להם במקרים רבים להעלות אפליקציות חינמיות לצרכי בדיקה ונסיון ולאחר זמן מה מסירים אותן ביוזמתם. על פי הדיווח, 78% מהאפליקציות שהוסרו על ידי המפתחים עצמם היו אפליקציות חינמיות (4 אפליקציות מתוך 5), מה שמעלה את האפשרות שהמפתחים לאנדרואיד משקיעים יותר באפליקציות שעליהן הם דורשים תשלום.