כמה יעלה למנצ'סטר סיטי "לקנות" אליפות?

אחרי התצוגה הבלתי נתפסת באולד טראפורד, באנגליה מתחילים להתכונן לזכייה אפשרית של התכולים בתואר; הדרך אל האושר כוללת בינתיים השקעה של יותר מ-400 מיליון ליש"ט ברכש

ביום שאחרי ה-1-6 המדהים באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד, במנצ'סטר סיטי מתחילים לחשוב ברצינות על זכייה בתואר אליפות ראשון מאז 1968. אם היכולת של אתמול (א') תישמר, אין סיבה להניח שזה לא יקרה; אבל בינתיים, מעניין להשוות את הפרויקט הייחודי של סיטי לזה של קבוצה אחרת מהכדורגל האנגלי שהגיעה לצמרת הגבוהה בזכות הזרמת כסף מאסיבית של בעל הבית.

כשרומן אברמוביץ' רכש את צ'לסי בינואר 2003, הוא לא בזבז יותר מדי זמן, וכבר בקיץ הראשון שלו במועדון הוא שפך כסף גדול: יותר מ-150 מיליון ליש"ט הוציאה הקבוצה הלונדונית על רכש ב-2003/04, בעוד תשלומי השכר שלה זינקו בתוך שנה ב-110% ל-115 מיליון ליש"ט. לקח זמן קצר עד שהמזומנים של האוליגרך התחילו להניב פירות מקצועיים: הכחולים זכו באליפות הפרמיירליג כבר בעונת 2004/05, לאחר שנתיים שבהן רשם המועדון הפסד נקי של 227.9 מיליון ליש"ט.

ההצלחה של מנצ'סטר סיטי, לעומת זאת, מגיעה יותר לאט ותחת השקעה לא פחותה. בשתי העונות הראשונות של ברוני הנפט מאבו-דאבי בקבוצה, בראשותו של השייח' מנצור בין זאיד אל נחיאן, רשם המועדון הפסד נקי של 213.9 מיליון ליש"ט. וזה עוד לפני דוחות 2010/11, שטרם התפרסמו, וצפויים להגדיל את הגירעון של הסיטי בקרוב ל-150 מיליון ליש"ט נוספים. רק שסיטי, בניגוד לצ'לסי, עדיין לא הצליחה לזכות באליפות, ורק בעונה הנוכחית (הרביעית של השייח' במועדון) היא העפילה לראשונה לליגת האלופות.

אגב, הנה נתון שאולי יכול להסביר את ה-6-1 אתמול: על-פי "הדיילי מייל", ההוצאה הנקייה בשוק ההעברות של מנצ'סטר סיטי (הסכום שהוציאה על שחקנים חדשים, בקיזוז הכסף שקיבלה בגין מכירת שחקנים קיימים מהסגל שלה) מאז נרכשה על-ידי השייח', עומדת על 402.12 מיליון ליש"ט. זאת לעומת יריבתה העירונית יונייטד, שהוציאה בתקופה הזאת 15.58 מיליון ליש"ט בלבד.