NMC יונייטד מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת טלעד

בעלי השליטה ב-NMC, האחים אדרי, מעוניינים לרכוש את הזכיינית לשעבר של ערוץ 2 ■ טלעד עוסקת כיום בעיקר בייצוג ערוצים זרים בישראל, ושוויה מוערך בשוק בכ-15 מיליון שקל

חברת NMC יונייטד במשא-ומתן לרכישת השליטה בחברת התוכן טלעד מידי משה גאון. ל"גלובס" נודע כי חברת הפצת המוזיקה של משפחת אדרי נמצאת בשלבים מתקדמים במשא-ומתן לרכישת חברת התוכן. שווי טלעד מוערך כיום בשוק בכ-15 מיליון שקל.

בין יתר הפעילות שלה, משווקת ואורזת טלעד את הערוצים !E (ערוץ הבידור הבינלאומי), ערוץ ההיסטוריה, ערוץ הביוגרפיה וערוץ MGM. כמו כן מחזיקה החברה בספרייה רחבה של תוכניות רבות ששידרה והפיקה בימים בהם החזיקה בזיכיון לשידור בערוץ 2.

טלעד נמצאת בשליטתו של משה גאון, בנפרד ממניותיו בגאון אחזקות. הוא נכנס לנעליו של בני גאון, אביו המנוח, כיו"ר החברה. טלעד הוקמה בראשית שנות ה-70 על-ידי עוזי פלד, כחברת הפקות ירושלמית שהפיקה בעיקר בעבור שוק הטלוויזיה הבתולי אז שנשלט על-ידי רשות השידור.

ב-1993 זכתה טלעד בזיכיון לערוץ 2 ובמשך 12 שנה חלקה את הערוץ יחד עם רשת וקשת, עד שבשנת 2005 הפסידה במכרז לתקופת הזיכיון השנייה של הערוץ. מאז הצטמצמה החברה משמעותית, והיא עוסקת בעיקר בפעילות בתחום ייצוג ערוצים זרים בישראל, בטלוויזיה הרב-ערוצית.

בעבר גם לקחה החברה חלק בהפקת פרסומות ומשדרים מיוחדים. ברבות השנים נמכרה טלעד למשפחת גאון, ואולם פלד נשאר בעל מניות וחבר דירקטוריון. בעל מניות נוסף בחברה הוא רוברט פקטור.

האחים משה וליאון אדרי מחזיקים ב-NMC יונייטד, הנחשבת לחברת-בת של "יונייטד קינג", ענקית הסרטים. בקבוצה שבשליטת האחים ניתן למצוא גם את מתחמי סינמה סיטי ברחבי הארץ ואת חברת הפצת והפקת הסרטים הבכירה בישראל.

משה גאון, יו"ר טלעד, מסר כי "טלעד הינה חברה פרטית בבעלות מספר שותפים. אני מכהן בה כיו"ר. יש לנו הצעות ממספר גורמים, ואנחנו בוחנים אותם. כשיהיה לנו מה לעדכן בנושא, נעדכן".

הדובר של NMC ומשפחת אדרי סירב להתייחס.