מג'יק תרכוש מבלופניקס פעילות ב-15 מיליון דולר

מג'יק תרכוש מבלופניקס את פעילות ה-AppBuilder, סביבת פיתוח שמיועדת לניהול ואחזקה של יישומים לעסקים גדולים ■ הרכישה תשפר את מצבה הפיננסי הרעוע של בלופניקס

כבר מספר חודשים מחפשים בחברת מג'יק רכישות שיעזרו לחברה להתרחב, וכעת נראה שנמצאה הרכישה המיוחלת. ל"גלובס" נודע, כי מג'יק נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חלק מפעילותה של חברת בלופניקס, בסכום שינוע סביב 15 מיליון דולר. הפעילות הנרכשת נקראת AppBuilder, והיא סביבת פיתוח שמיועדת לניהול ואחזקה של יישומים לעסקים גדולים.

מג'יק מפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה, ונסחרת בשווי שוק של 156 מיליון דולר בנאסד"ק ובתל אביב. בסוף 2010 גייסה החברה 21 מיליון דולר בהנפקה פרטית, ובסוף הרבעון הקודם היו בקופתה מזומנים והשקעות בסך 47.4 מיליון דולר.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני מספר חודשים, מג'יק מחפשת חברות לרכישה. לפי הערכות, בעבר נשקלה במג'יק האפשרות לרכוש את בלופניקס כולה, אך כפי הנראה לא היו בין החברות מגעים רשמיים, ומסיבות שונות הדבר לא יצא אל הפועל.

מג'יק מציעה ללקוחותיה כלי פיתוח ומוצר לאינטגרציה בין מערכות מידע ארגוניות. באחרונה החברה התרחבה גם לשוק המכשירים הניידים, והשיקה פלטפורמת פיתוח ליישומי מובייל ארגוניים. בשלב ראשון מציעה מג'יק תמיכה במערכת ההפעלה בלקברי.

מהכיוון השני של העסקה נמצאת חברת הסבות התוכנה בלופניקס מהרצליה. בלופניקס נמצאת כיום בתקופת מעבר, לאחר שהמנכ"ל, אריק קילמן, הודיע על פרישתו בסוף 2011. החברה, שמציגה כבר כמה רבעונים תוצאות מאכזבות, ציינה בדוחות הרבעון השני שהיא פועלת לחזק את משאביה הכספיים, והוסיפה שתתמקד בפעילויות הליבה שלה - הסבת תוכנה וניהול ידע.

לפיכך, מכירת הפעילות שאינה בתחום הליבה, היא צעד הגיוני לבלופניקס, שבקופתה יש כ-8.1 מיליון דולר והתזרים שלה שלילי. לפי הדוח השנתי המורחב של בלופניקס לשנת 2010, כ-20% מהכנסותיה באותה תקופה נבעו מהפעילות הנמכרת - כלומר כ-11.5 מיליון דולר.

מעניין לציין, כי בעבר מג'יק ובלופניקס היו חברות אחיות. מג'יק היא חלק מקבוצת פורמולה, שבשליטת החברה הפולנית Asseco. בלופניקס הייתה גם היא חלק מפורמולה, עד שבשנת 2007 החליטה האחרונה (שהייתה אז בשליטת אמבלייז) למכור את החזקותיה בבלופניקס תמורת כ-64 מיליון דולר. שווי החברה באותה עסקה עמד על 140 מיליון דולר, לעומת שווי נוכחי צנוע של 18 מיליון דולר בלבד.

למרות מגמת התאוששות קלה בשבועות האחרונים, מניית בלופניקס איבדה מאז חודש ינואר 70% מערכה. מי שהחליט אז על האקזיט של פורמולה מבלופניקס, היה לא אחר ממנכ"ל מג'יק, גיא ברנשטיין, שהוא גם מנכ"ל פורמולה. פורמולה מחזיקה גם במניות חברת שירותי המחשוב מטריקס, ובמניות חברת התוכנה לתחום הביטוח סאפיינס.

הרכישות של מג'יק בשנתיים האחרונות
 הרכישות של מג'יק בשנתיים האחרונות