ניתוח מותג: שלי יחימוביץ'

עכשיו מוטלת עליה חובת ההוכחה שמעבר לאג'נדה, היא באמת יכולה לעשות שינוי בשטח

זהות המותג שלי יחימוביץ' היא הדור הבא של מפלגת העבודה. דור 3.0. היא צעירה, אורבנית, רוכבת על אופניים, מגדלת שני ילדים לבדה וקונה בסופר השכונתי כמו כולם. היא מתנהלת כנטולת גינוני שררה ומקפידה להסתחבק עם "העם". גם אם לעתים נדמה כי בעיניה מהבהבת אימת הסולדים ממגע כשהפעילים עוטפים ומחבקים אותה, היא מחבקת אותם בחזרה, כי ככה צריך. שלי יחימוביץ' נתפסת כאישה של עקרונות, שמקפידה לחיות ולפעול לפיהם, ואף אחד, כולל רני רהב, לא יעצור אותה.

סיפור המותג סיפור המותג של יחימוביץ' נישא על גלי המחאה החברתית. שם כוחה ושם היא צריכה לשים את הפוקוס שלה. יריביה הפוליטיים, מבחוץ ומבית, ינסו לנגח את חוסר ניסיונה בתחומי הביטחון והכלכלה, ולקחת את הדיון למחוזות שבהם יחימוביץ' חלשה לכאורה. אם יחימוביץ' לא תתפתה לסטות מדרכה ותשאיר בפרונט את שינוי סדר העדיפויות במדינה, ואם יישמר מומנטום המחאה החברתית, היא עשויה להצליח להעביר את כובד המשקל של הבחירות הקרובות מהדיון האינסופי בנושאי ביטחון, למה שמעניין כרגע את אזרחי המדינה: סדר יום חברתי חדש.

ספקטרום המיצובים שלי יחימוביץ' היא מותג אג'נדה. לטוב ולרע. הבעיה היא שבפוליטיקה לא מספיק שיש לך חזון; הבוחרים צריכים גם להאמין שמעבר למילים אתה יכול להביא את השינוי בפועל. הרקורד הפוליטי של יחימוביץ' קצר במעשים, ואין בעברה משהו שדומה לניהול מערכות גדולות, או מערכות בכלל. כדי להצליח, האג'נדה צריכה להישאר "כוכב הצפון" של המהפכה, אבל במקביל צריכה יחימוביץ' להקיף את עצמה בקאסט של מקצוענים, במיוחד בתחום הביטחון, שיכולותיהם וכישוריהם מוכחים בעיני הציבור. למרות שכולם אוהבים לשנוא אותו, אהוד ברק הוא בהחלט דוגמה טובה, בדיוק כמו שעמיר פרץ הוא לא.

SWOT

חוזקות שלי יחימוביץ' לא צמחה בפוליטיקה. ערכי המותג והמוניטין שלה כבעלת אג'נדה ולוחמת למען זכויות החלשים, נבנו לאחר שכיסחה לא מעט פוליטיקאים בתפקידה כעיתונאית ופובליציסטית. הרקע של יחימוביץ' הופך אותה לאמינה הרבה יותר מאשר אלה שצמחו בפוליטיקה, שייחשדו תמיד כפועלים למען קידום אינטרסים פוליטיים נכלוליים, לפני שהם דואגים לייצג את האזרחים שבחרו בהם.

חולשות שלי יחימוביץ' לא צמחה בפוליטיקה. היא לא נולדה וגדלה לתוך תרבות הדילים בחדרים האחוריים. למרות שתי הקדנציות שלה בכנסת, היא עדיין לא מכירה את כל כללי המשחק ביקום הפוליטי. כראש התנועה היא תאלץ ללמוד לוותר ולרצות לא מעט אנשים בניגוד לרצונה. המנגנון שהמליך אותה כ"ההבטחה הגדולה" יכול להכתיר אותה כ"אכזבה הגדולה" ולסתום עליה את הגולל.

הזדמנויות על 3 דברים עומד ניצחונה של יחימוביץ': הידרדרותה של סיעת העבודה לשפל העמוק ביותר בתולדותיה, היעדר מתחרים בעלי שיעור קומה ומחאת הדיור. חוסר יכולתה המשווע של ציפי לבני לנכס משהו מגל המחאה לטובת קדימה מהווה הזדמנות אדירה. אם מלאכתם של צדיקים נעשית על-ידי אחרים, במקרה הזה יש לא מעט "אחרים" שאחראים להצלחתה של יחימוביץ' לא פחות ממנה.

איומים האגו הפצוע של עמיר פרץ. למרות המילים המפייסות למצלמה לאחר ההפסד, פרץ אכול מפנים. לא רק שהתלמידה קמה על רבה והפכה לבוסית שלו, היא ניצחה אותו מבלי להתלכלך כמוהו בקמפיין נגטיבי. בשונה מעמרם מצנע ומבוז'י הרצוג, עמיר פרץ עשוי לתקוע מקלות בגלגלים של יחימוביץ' בכל אשר תלך, העיקר שתיכשל. "עזה כמוות אהבה וקשה כשאול קנאה", זה שיר השירים שמתנגן לפרץ בראש ושאיתו צריכה יחימוביץ' להתמודד.

שלי יחימוביץ' / צלם: רמי זרנגר
 שלי יחימוביץ' / צלם: רמי זרנגר

אישי בת 51, אם לשניים, גרה בתל-אביב.

עיסוק חברת כנסת זו הקדנציה השנייה מטעם מפלגת העבודה. לפני כן הייתה עיתונאית וסופרת.

אנקדוטה סולקה מהתיכון ברעננה בכיתה ט', לאחר שתלתה כרזות מחאה נגד ההנהלה.

הפנים המסחריות האפשריות

החיבור המתבקש: פרזנטורית לקמפיין המותג fair trade ("סחר הוגן")

החיבור המעניין: מובילת קמפיין למשחת שיניים קולגייט, בגלל החיוך

החיבור הנועז: משתתפת בקמפיין של מועצת יש"ע, כי צריך לדאוג לכולם