לאחר ההכרזה כמונופול: נאוטילוס לא תעניק הנחה לספקיות

משרד התקשורת מתכוון לאסור על נאוטילוס להעניק הנחות במכירת תמסורת בינלאומית ■ במשרד הוחלט להגן על טמרס טלקום שתניח כבל רשת נוסף

חברת מד נאוטילוס, שהוכרזה לפני כשבועיים על ידי הרשות להגבלים עסקיים כמונופול בתחום התמסורת הבינלאומית, עלולה לספוג סדרה של מגבלות ואיסורים על פעילותה בתוך זמן קצר. זאת בעקבות כוונת משרד התקשורת לאסור עליה להעניק הנחות במכירת תמסורת בינלאומית.

ל"גלובס" נודע שאתמול החליט מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, לפרסם שימוע, שבו ישמע המשרד את עמדת כל השחקנים בשוק התקשורת בטרם יקבל החלטה אם למנוע מנאוטילוס להעניק הנחות לשחקנים בשוק. הנחות אלה עשויות להתפרש כניסיון לדחיקת מתחרים מהשוק ולפגיעה בתחרות.

החזירה את ההשקעה

על רקע החלטת משרד התקשורת עומדת כוונתה של חברת טמרס טלקום להניח כבל תת ימי נוסף, שיחל לפעול בעוד חודשים ספורים. נוסף לכך, עומדת חברת בזק בינל' לסיים אף היא את הנחתו של כבל תת ימי לאיטליה בתוך כחודשיים.

מהמידע שהתקבל במשרד התקשורת עולה כי נאוטילוס הציעה למתחרים שורה של הנחות משמעותיות. במשרד חוששים שכניסתה של טמרס טלקום לשוק התמסורת הבינלאומית תסוכל, משום שמההצעות שקיבלו ספקיות האינטרנט נטוויז'ן וסמייל מנאוטילוס אטרקטיביות מאוד.

נאוטילוס כבר החזירה את השקעתה בכבל והרוויחה עליו לא מעט לאורך השנים. לכן, במשרד התקשורת חוששים שהחברה תציע לספקיות האינטרנט מחירי עלות בלבד, ובעקבות זאת לא תוכל טמרס להתחרות במחירים נמוכים אלה, מאחר שהיא בתחילת דרכה.

במשרד התקשורת מגבשים עמדה, שלפיה יפורסם שימוע מהיר בשבועות הקרובים על מנת לקבל החלטה מושכלת באיזו דרך ניתן להגן על טמרס, ולכמה זמן. זאת משום שהגנות ינוקא מסוג זה מוגבלות מטבען, על מנת שלא לפגוע בתחרות לאורך זמן ולאפשר לשחקנים להתחרות בשוק ללא מעורבות רגולטורית.