צפו: על הדולר מהרב - תאריך השחרור של גלעד שליט

אביבה שליט החזיקה בארנקה שטר שקיבלה מחני קנטרמן, שליחת חב"ד בירושלים, שקיבלה אותו מהרבי מילובביץ' לפני 20 שנה ■ ביום חזרתו של גלעד בשבוע שעבר נדהמה אביבה לגלות כי על השטר כתוב תאריך השחרור המדויק

סימן משמיים או צירוף מקרים יוצא דופן? הרב אליהו קנטרמן ואשתו חני המתגוררים בירושלים העניקו לאביבה שליט בחג פסח האחרון שטר של דולר שקיבלנו לפני 20 שנה מהרבי מילובביץ', על מנת שיביא לה ברכה ותקווה לשחרור בנה. לאחר שגלעד שב לישראל הוציאה אביבה את הדולר וגילתה עליו את הכיתוב - "יום שלישי, כ' תשרי", תאריך השחרור המדויק.

הרב קנטרמן ורעייתו היו ביחסים קרובים עם הוריו של גלעד שליט בתקופה בה התגוררו במאהל המחאה בירושלים. לקראת חג הפסח האחרון, כאשר לא נראה באופק סימן לשחרור מתקרב של גלעד, החליטה אשתו של הרב להעניק לנועם ואביבה שטר של דולר שקיבלה.

בריאיון לאתר "חב"ד COL" סיפרה אשת הרב: "באותה תקופה הייתה אווירה מדוכדכת במשפחת שליט ורצינו לתת להם מתנה שתתן להם פתח של תקווה וכוחות להמשיך ולצפות לחזרתו הבריאה של בנם". היא הוסיפה כי "לא מדובר בקמע, אלא בסך הכל בשטר אותו היה נוהג לחלק הרבי מילובביץ' לקרוביו לקראת החגים". אביבה ניילנה את הדולר ושמרה אותו בארנקה האישי מאז אותו החג.

בשבוע שעבר, עם חזרתו של גלעד לישראל מעזה, הוציאה אביבה את השטר מארנקה, ונדהמה לגלות כי עליו רשום התאריך: "יום שלישי, כ' תשרי" אותו כתבה אשת הרב במועד בו קיבלה אותו מבית הרבי מילובביץ'. לצד התאריך, נכתב נוסח הברכה של הרבי: "ברכה והצלחה בכל העניינים".

אשתו של הרב הוסיפה וסיפרה כי אביבה התקשרה אליה בשבוע האחרון, הודיעה לה כי סיפרה לגלעד על הדולר והציעה להחזיר אותו לרב. קנטרמן השיבה בשלילה וענתה: "האם יש הוכחה חזקה יותר שהדולר מיועד לכם?".

משפחת שליט אישרה את הידיעה.