הביוגרפיה של ג'ובס חושפת: הסיפור מאחורי המצאת iPad

פרטים נוספים על עברו של סטיב ג'ובס ממשיכים לזרום: מי כל כך עצבן אותו והביא אותו להחליט לייצר את האייפד, ומה גרם לו לאפשר למשתמשי ווינדוס להשתמש באייפוד?

כצפוי הביוגרפיה החדשה על חייו של מייסד ומנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס, ממשיכה לייצר כותרות, כשנחשפים עוד ועוד פרטים חדשים על חייו של אחד מהאנשים החשובים והבכירים ביותר בתעשיית ההיי-טק בעשורים האחרונים.

מעבר ללא מעט התבטאויות קשות כנגד קולגות ויריבים שהיו לג'ובס לאורך השנים, כמו גם קשריו עם נשיאי ארה"ב, אחד הסיפורים המעניינים המופיעים בספרו של הביוגרף וולטר איזקסון נוגע למניע שהביא את ג'ובס לחליט על ייצור הטאבלט המוצלח כל כך של אפל, האייפד.

איזקסון כותב בספרו כי הייתה תקופה שבה אחד העובדים במיקרוסופט לא הפסיק לדבר על טאבלט מיוחד שמיקרוסופט מתכננת לייצר, ובכל פעם שהוא נפגש עם ג'ובס הוא סיפר לו על זה. אחת הפעמים הייתה במהלך ארוחת ערב משותפת: "האיש הזה הציק לי עם איך שמיקרוסופט הולכת לשנות את העולם לחלוטין עם התוכנה שבטאבלט PC שלהם ואיך הם הולכים למחוק מהעולם את כל קטגוריית המחשבים הנישאים, ואיך אפל חייבת לשלם למיקרוסופט על רישיון להשתמש בתוכנה שלהם", אומר ג'ובס, והוסיף: "אבל הוא בנה את המכשיר לגמרי לא טוב. היה לו סטיילוס (עט חרט)".

ג'ובס מספר כי ברגע שהם החליטו לתכנן את המכשיר שיעבוד באמצעות סטיילוס, הם למעשה קברו את עצמם. "זו הייתה אולי הפעם העשירית שהוא דיבר איתי על העניין הזה", מספר ג'ובס "וכל כך נמאס לי מזה עד שהגעתי הבייתה ואמרתי 'פאק איט, אני אראה לו שאפשר לייצר טאבלט אמיתי'".

למחרת, כותב איזקסון בספרו, ג'ובס הגיע למשרדו, אסף את הצוות שלו ואמר: "אני רוצה לייצר טאבלט, ואסור שיהיה לו מקלדת או סטיילוס". זמן מה לאחר מכן, ב-2010, נחשף לראשונה האייפד ועד היום נמכרו כמעט 40 מיליון יחידות משני הדורות שאפל הציגה (אייפד ואייפד 2), ואילו אנשים עדיין מחפשים אחר הטאבלט של מיקרוסופט.

אייפוד למשתמשי ווינדוס?

סיפור מעניין נוסף מהביוגרפיה על סטיב ג'ובס מתאר כיצד התקבלה ההחלטה לאפשר למשתמשי Windows להשתמש בנגני האייפוד של אפל עם מחשבי ה-PC שלהם. במשך תקופה ארוכה ניסו בכירים באפל לשכנע את ג'ובס לאפשר למכשירי האייפוד להתחבר ולעבוד עם מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט המתחרה, עד שפעם אחת אמר ג'ובס: "משתמשי ווינדוס יוכלו להשתמש בנגני האייפוד על גופתי המתה".

הלחץ מצד הסובבים את ג'ובס המשיך, עד שלבסוף הצליחו לשכנע אותו שאם יאפשרו למשתמשי ווינדוס להשתמש בנגני האייפוד אפל תוכל למכור הרבה יותר מכשירים. אז אמר ג'ובס: "לעזאזל, אתם אידיוטים ונמאס לי כבר להקשיב לכם. לכו תעשו מה שאתם רוצים".