כלל פיננסים מעלים את המלצתם לישראמקו: "תזנק ב-25%"

האנליסט ירון זר מעלה את מחיר היעד לישראמקו ל-53 אגורות בהמלצת "קנייה" ■ מעריך כי "הגז המצרי מחוץ למשחק" וכי "תמר" ייהנה מבלעדיות בשנים 2013-2016, עם תמריץ למכירות גבוהות בשנים הראשונות

בכלל פיננסים מעודדים מקידוח "תמר" - ואנליסט האנרגיה ירון זר מעלה היום (ה') את המלצתו למניית ישראמקו ל"קנייה" במחיר יעד של 53 אגורות ליה"ש, פרמיה של 25% על מחיר הבסיס הבוקר בתל אביב.

הסיבות להעלאת ההמלצה ולמחיר היעד רבות. ראשית, מעריך זר כי "תמר" תיהנה מבלעדיות בשנים 2013-2016, כאשר קריסת הגז המצרי תמריץ את מכירות "תמר" בשנים הראשונות. "לשנים אלו השפעה גבוהה על שווי תמר במונחי ערך נוכחי. מנגד, מחיר מניית ישראמקו עדיין מגלם אספקה סדירה של גז מצרי", כותב זר.

נקודה חשובה נוספת שמעלה זר היא כי "הגז המצרי מחוץ למשחק" כלומר בכלל פיננסים מעריכים כי הגז המצרי לא יעמוד בהתחייבויות החוזיות ובהיותו בלתי יציב אי אפשר להסתמך עליו.

ביחס להסכם הגדול עם חברת חשמל, לו השוק מצפה, מעריך זר כי חברת החשמל עשויה להשתחרר מחוזה אספקת הגז עם EMG בשל השיבושים באספקה ולמען תכנון ארוך-טווח של אספקת גז יציבה מ"תמר".

עוד מציין זר כי ההמלצות ומחירי היעד לאבנר ודלק קידוחים, השותפות גם ב"תמר" וגם ב"לוויתן", מצויות עדיין בעדכון. גם ההמלצה ומחיר היעד ליה"ש רציו מצוי בעדכון.