המרצה שקרא "לשבור את המפרקת לפעילי ימין" ייחקר במשטרה

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה למשטרה לפתוח בחקירה נגד ד"ר אייל ניר, מרצה באוניברסיטת בן-גוריון, בחשד להסתה לאלימות, בעקבות ההתבטאות החריגה שלו

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד ד"ר אייל ניר, מרצה בכיר לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון, בחשד להסתה לאלימות - כך נמסר היום (ה') ממשרד המשפטים. הפרקליטות קיבלה מספר תלונות נגד ניר, ובעקבותן הורה ניצן למשטרה להתחיל לחקור.

ניר, נזכיר, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו התבטאות חריגה ויוצאת דופן, בה הוא קרא "לעולם לבוא לעזור לשבור לפעילי הימין הנבלות את המפרקות". ניר פרסם את הקריאה בעקבות תהלוכת "ריקודגלים" שערכו אנשי ימין במזרח ירושלים מול מסגד שייח ג'ראח במסגרת יום ירושלים האחרון, והצמיד סרטון בו נראים חלק מהצועדים קוראים קריאות גנאי במקהלה לעבר ערבים.

הפרסום של ניר בחודש יוני האחרון בפייסבוק עורר תגובות נזעמות, שבעקבותן הוא פרסם מספר ימים לאחר מכן סוג של התנצלות, שבה אמר: "טעיתי כשהעליתי את הפרסום לפייסבוק". ניר לא חזר בו ולא שינה את דעתו, אבל התגובות הנזעמות, שחלקן קראו לפיטוריו מאוניברסיטת בן-גוריון, הביאו אותו לומר "טעיתי".

אייל ניר
 אייל ניר

כפי שניתן לראות מתוך דף הפייסבוק של ניר, הוא כינה את פעילי הימין "כנופיות בנדיטים השורצות בארצנו", והוסיף: "אני קורא לעולם לבוא לעזור לשבור לנבלות האלה את המפרקת".

מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמסר אז בתגובה כי "מדובר אמנם בחבר בסגל האוניברסיטה, אבל לאמירתו מעוררת הסלידה והגועל אין כל קשר למוסד".

בדף הפייסבוק של האוניברסיטה נכתב בתגובה גם כי "לומר שיש לאוניברסיטה אופי פוליטי כזה או אחר ולקבוע שהיא מגבה אמירות כנ"ל - זו הוצאת דיבה על אלפי חברי סגל ועובדים ובוודאי הסטודנטים".