שגריר ישראל באו"ם: "הפיוס הפלסטיני הוא מציאות וירטואלית"

בתלונה למועצת הביטחון כתב רון פרושאור כי הירי ממחיש אמת ברורה - לנשיא הרשות הפלסטינית אפס סמכות ברצועת עזה

בקובלנה למועצת הביטחון על ירי הטילים מעזה לעבר אזור אשדוד שלשום (ד'), כתב שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי "הירי מסמן מגמה ברורה - ראשי נפץ מתקדמים וטווח שיגור גדול יותר".

"המגמה הזו היא תוצאה ישירה של הברחת אמצעי לחימה מתקדמים לרצועת עזה", אמר השגריר בקובלנה. "מניעת הברחות היא חלק אינטגרלי מהחלטת מועצת הביטחון 1860, אך הקהילה הבינלאומית כמעט שאינה מקדישה תשומת לב להפרה זו".

באיגרת דורש השגריר שמועצת הביטחון, מזכ"ל או"ם וחברות הארגון יגנו את הירי וישלחו מסר תקיף וברור למחבלים ולפטרוניהם. "תושבי ישראל ראויים לשמוע גינוי חד והחלטי", נכתב בקובלנה.

"הירי הבלתי פוסק פוגע באופן דרמטי בחיי היום-יום של אזרחי ישראל", אמר פרושאור. "עשרות לקו בחרדה ואלפי ילדים נאלצו לעזוב את בתיהם כדי להבטיח את שלומם. אזרחי ישראל חיים תחת איום וסכנה. שום מדינה בעולם לא היתה משלימה עם מתקפת טרור בלתי פוסקת".

הוא מוסיף: "ישראל מטילה על חמאס אחריות מלאה לכל ההתקפות מרצועת עזה. חמאס שולט שם דה-פאקטו. בעוד שנשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, פועל לצירוף הפלסטינים כמדינה חברה באו"ם, ממחיש ירי הטילים אמת ברורה: לנשיא הרשות אפס סמכות ברצועת עזה ו'הפיוס הפלסטיני' אינו אלא מציאות וירטואלית".

"הפעם היינו בני מזל מפני שלא היו פצועים או הרוגים במתקפת הירי", נאמר בקובלנה. "אך ישראל אינה יכולה לסמוך על 'מזל' כשמדובר בהגנה על אזרחיה. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט כל האמצעים הדרושים להגנה על אזרחיה".