עקפה את אפל: סמסונג ראשונה במכירת סמארטפונים

ברבעון האחרון מכרה סמסונג 23.8 מיליון סמארטפונים - 23.8% מהשוק ■ אנליסט: "סמסונג השיקה מוצרים שמתאימים לכל מיני דרישות בשוק. זו אסטרטגיה שהם הצליחו איתה"

סמסונג עקפה את אפל במכירת טלפונים חכמים ברבעון האחרון, ובכך הפכה ליצרנית הגדולה בעולם בתחום. כל זאת על רקע המירוץ הטכנולוגי והעימות המשפטי בין החברות.

ברבעון האחרון מכרה סמסונג 23.8 מיליון סמארטפונים - 23.8% מהשוק. אפל, לעומת זאת, חולשת כרגע על 14.6% מהשוק בלבד - סדר גודל של 17.1 מיליון מכירות. במקום השלישי נמצאת חברת נוקיה.

אפל, ששחררה לאחרונה את המכשיר החדש, אייפון 4S, ירדה מגדולתה לאחר ששיתוף הפעולה בין סמסונג לגוגל הניב את פירותיו. מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, הקפיצה את מכירות מכשירי סמסונג. "סמסונג השיקה מוצרים שמתאימים לכל מיני דרישות בשוק", אמר אנליסט מבייג'ינג. "זו אסטרטגיה שהם הצליחו איתה".

בחברת הייעוץ והמחקר Strategy Analytics, התייחסו לעניין וציינו כי "עלייתה של סמסונג הונעה על ידי עיצובי חומרה אלגנטיים, שירותי אנדרואיד פופולריים ושיווק גלובלי נרחב. שוק הסמארטפונים בעולם טיפס ב-44% משנה שעברה ל-117 מיליון יחידות".

נתח השוק של חברת נוקיה צנח ל-14.4%, לעומת 32.7% בשנה שעברה, אולם בתחום הטלפונים הסלולריים הבסיסיים היא עדיין שומרת על המקום הראשון, כשהיא מחזיקה ב-27.3% מהשוק, לעומת 22.6% של סמסונג, שממוקמת במקום השני בתחום זה.